Ostatní Péče o tělo Přírodní léčba

11 potravin, které pomáhají předcházet úpalu

Parné letní dny svádí k pobytu na sluníčku. Během těchto dní se může tělo přehřívat v exponenciální míře. Do svého jídelníčku proto zařaďte potraviny, které pomohou předcházet úpalu.

Ochlazení těla a dehydratace

Lidské tělo se ochlazuje pocením, za normálních okolností to odpovídá 70 až 80 procentům tepelné ztráty těla. Jestliže je lidské tělo dehydratované, rychlost pocení se zpomalí a vaše tělo je tak v pasti. Co se stane, když vnitřní teplota v lidském těle roste, ale vaše tělo nemůže uvolňovat teplo? V nejhorším případě hrozí přehřátí. Spolu s dostatkem vody je nutno tělo hydratovat a to i s pomocí potravin a bylin.

Okurka

Okurka obsahuje 95% vody a co víc, jeden šálek plátků okurek obsahuje pouze 16 kalorií, což dělá tuto zeleninu ideálním doplňkem pro vaše hubnutí v létě. Vysoký obsah vody ve spojitosti s přírodními ofdietary vlákninou pomůže zbavit vaše tělo toxinů. Zažívací systém bude nedotčený a tělo tak dobře hydratované, s denní dávkou okurky. Vyhněte se také loupání slupky, ta obsahuje velké množství vitamínu C, antioxidantu, který pomůže odrazit rakovinu kůže.

Vodní meloun

Vodní meloun je v horkých dnech skvělé osvěžení, které využívá mnoho z nás. Vodní meloun umí skvěle stimulovat lidské tělo, jak nadměrné pocení, tak úpal již u vás nebude hrozit. Dejte si v horkých dnech jeden plátek studeného a šťavnatého vodního melounu.

Granátové jablko

Z granátového jablka můžete získávat mnohé zdravotní výhody, které pocházejí právě z těchto semínek, které najdete v granátovém jablku. Ty jsou bohaté na antioxidanty zvané punicalagins. Jde o antioxidanty, které jsou velmi silné. Pomáhá toxiny vypotit z těla a pomáhá také proti úpalu.

Semínka bazalky

Lístky bazalky jsou velmi hodnotné a chutnají skvěle v domácím pestu. Semínka bazalky jsou stejně hodnotná, ne-li dokonce i víc. Umí udržet regulaci vnitřní tělesné teploty. Jestliže se pravidelně vyčerpáváte chůzí či během v horku a parnu, pak je dobré si přihodit hrst těchto semen do svého smoothies. Díky tomu se tělo nebude přehřívat, vyvolávají chladivý účinek na lidské tělo.

Máta

Máta vyvolává díky protein receptorům v mozku zvaném TRPM8 pocit, že je jídlo studené. Zmrzlina je samozřejmě během letních měsíců žádaná, často si dáte misku čokoládové či jiné oblíbené zmrzliny. Objevíte-li mátovou zmrzlinu, pak si dejte tuto skvělou pochoutku. Poslouží stejně, jako mátový čaj, ovšem při hubnutí není moc dobré konzumovat pravidelně misku mátové zmrzliny.

Kiwi

Zhruba 20% denního příjmu vody pochází ze stravy. A kiwi je šťavnaté ovoce, které pomáhá nejen při hydrataci lidského těla, ale má v sobě také 237 mg elektrolytu, které pomáhají dostávat do těla draslík. Jste-li dehydratovaní, má to vliv na srdce a ledviny. Vezměte si misku nakrájených banánů a kiwi po cvičení nebo dlouhé procházce. Zvýšíte tak hladinu draslíku.

Řapíkatý celer

Podobně jako okurky tak i řapíkatý celer obsahuje vysoké procento vody, konkrétně je to 96%. A co víc, dvě či tři tyčinky mohou doplnit životně důležité minerální látky, včetně sodíku, draslíku, hořčíku, vápníku, fosforu, zinku a železa. Řapíkatý celer je pro vás tedy ideální.

Cukrový hrášek

Cukrový hrášek má v sobě vitamín C, ten je rozpustný ve vodě a jde o antioxidant, kterých chrání pokožku před spálením a také podporuje tvorbu kolagenu. Stogramová porce obsahuje 80% denní potřeby pro ženy a 2/3 denní potřeby pro muže. Vezměte si proto několik sladkých a křupavých lusků sebou na procházku nebo k bazénu a dejte si je jako svačinku.

Hrušky

Odborníci neustále tvrdí, že je nezbytně důležité pro lidské tělo pít, abyste si udrželi optimální zdraví. Skvělým pomocníkem nejen v přísunu vody do těla je také středně velká hruška. Dáte-li si jí, dostanete do těla nejen vodu, ale také 6 gramů rozpustné vlákniny, která pomáhá lidskému tělu.

Gaspacho

Po intenzivním tréninku pociťujete hlad a žízeň. Dejte si proto misku gaspacha a obnovíte tak své unavené svaly a co víc, ukojíte také svou žízeň. Primární složkou gaspacha jsou rajčata, která obsahují 94% vody.

Losos odchycený ve volných vodách

Může to být překvapení, ale omega-3 esenciální mastné kyseliny, které se nachází ve volně žijícím lososovi, pomáhají hypotalamu, tedy části mozku, která řídí tělesnou teplotu, hlad a také žízeň. Bude-li váš hypotalamus silný a fungovat správně, pak se mohou objevit jen drobné problémy. Filet z lososa, který je odchycen ve volných vodách spolu s extra panenským olivovým olejem přináší bonusové minerály, které tělu prospívají.

Zdroj

Zanechte komentář