Ostatní Péče o tělo Zdravé tipy

Čtěte toto před použitím kurkumy

Kurkuma získává stále víc a víc na popularitě a to z velmi dobrého důvodu. Žlutý pigment, který v kurkumě najdete, je zodpovědný za většinu léčivých vlastností. Jde o kurkumin. Studie abstrahuje od National Library of Medicine a ukazuje, že je víc než 600 potenciálních zdravotních výhod kurkumy či jejich primárních polyfenolů, které jsou známé jako kurkumin. Přidat kurkumu do svého jídelníčku je tedy skvělý způsob, jak zvýšit celkový zdravotní stav. Ovšem existuje několik věcí, které je před konzumací kurkumy dobré vědět.

Klíčové živiny z kurkumy není snadné absorbovat

Kurkuma je účinná látka a není zdaleka snadné všechny živiny absorbovat. Špatná míra absorpce by měla být posílena, abyste získali opravdu všechny zdravotní problémy, které se v kurkumě nacházejí. Četné klinické a živočišné průzkumy ukazují, že koncentrace kurkuminu v moči, krevní plazmě a v periferních tkáních jsou velmi nízké.

Jak rychle stoupá biologická dostupnost?

Existují však jednoduché triky, které pomohou ke zvýšení biologické dostupnosti kurkumy.

Smíchejte jí s černým pepřem

Nejznámější způsob, jak zvýšit biologickou dostupnost kurkuminu je smíchat kurkumu s černým pepřem. Černý pepř může pomoci zpomalit aktivitu některých střevních enzymů, které vedou ke zvýšení absorpci a snížit eliminaci kurkuminu z těla.

Stačí jen troška černého pepře a vstřebávání kurkuminu se může zvýšit až do 2000%. Takže ve chvíli, kdy budete chtít konzumovat kurkumin, nezapomeňte přidat trošku čerstvě mletého černého pepře.

Přidejte zdravý tuk

Kurkumin je rozpustný v tucích, nejlépe se vstřebává v kombinaci s tuky. Budete-li kombinovat kurkumin s některými éterickými oleji, například s kokosovým máslem, lněným olejem, kokosovým olejem, olivovým olejem, lépe projde kurkumin střevy a dostane se tak do krevního oběhu a do buněk.

Promíchejte s quercetinem

Quercetin je přirozená chemikálie (flavonoid) a nachází se v mnoha druzích ovoce, zeleniny, v zeleném a černém čaji. Quercetin brání enzymu metabolizovat a deaktivovat kurkumin. Je-li ovoce či zelenina v červené, fialové nebo černé barvě, pak obsahují quercetin.

Teplo podporuje kurkumu

Studie také poukazují, že teplo pomáhá zlepšovat rozpustnost kurkuminu. Ovšem příliš dlouhé zahřívání může způsobit zničení kurkuminu, takže je nutno být opatrní. Níže přikládáme recept na smoothie, které vám pomůže poskytovat nejlepší vstřebávání kurkuminu.

Smoothie s kurkumou

Ingredience:

  • 1 šálek zeleného čaje
  • 1 šálek bobulí (rybíz, jahoda, malina a podobně)
  • 1 lžíce kokosového oleje
  • ½ lžičky mleté kurkumy
  • ¼ lžičky mletého černého pepře
  • Organický med, stevia nebo javorový sirup

Postup:

Dejte všechny přísady do mixéru a směs míchejte do hladka. Poté okamžitě tento nápoj konzumujte.

Zdroj

Zanechte komentář

loading...