Ostatní Péče o tělo

10 důležitých příznaků, kterými si tělo žádá o pomoc

Lidské tělo je opravdu složitý mechanismus a funguje-li správně, pak je zdravé. V lidském těle se objevuje mnoho a mnoho procesů, které tělu pomáhají proti řadě věcí, nemocem a podobně. Jestliže není vše tak, jak má, tělo se brání a vysílá vám určité signály. Těmito signály vám chce tělo dát najevo, že něco není v pořádku a je nutno začít něco dělat. Přesto však mnoho lidí tyto problémy včas neřeší, mávnou nad nimi rukou. Budete-li je však řešit, předejdete řadě komplikací. Přinášíme deset signálů, které není dobré podcenit:

Krvácející dásně

Krvácení z úst nebo dásní se obvykle spojuje s nedostatkem vitamínu C. Mohlo by to také znamenat, že je nutno více pečovat o vaši ústní hygienu.

Suchá kůže na loktech

Vitamín A a nedostatek vitamínu C se často projevují právě suchou pokožkou a to v oblasti loktů. Pokud se i u vás objevuje suchá pokožka, pak doporučujeme konzumovat víc ovoce a zeleniny, zejména pak dýně, meruňky, mrkev a pomeranče.

Křehké vlasy a nehty

Křehké vlasy a nehty může mít na svědomí nedostatek vitamínů. Nízká hladina vitamínu B nebo vápníku může tyto oblasti vysušit nebo dokonce poškodit tak, že se mohou lámat. V takovém případě se doporučuje konzumace potravin s vápníkem nebo celozrnné obiloviny.

Suchá kůže

Suchá kůže může být mírná nebo také velmi intenzivní, což je nepříjemné pro mnoho lidí. Jestliže máte permanentně suchou pokožku, pak vám chybí vitamín E. Doplňte jej pomocí ořechů, zdravých olejů či ryb.

Špatný spánek, podrážděnost křeče v nohou

Problémy se spánkem, celková podrážděnost nebo křeče v nohou obvykle vypovídají o tom, že máte málo hořčíku a draslíku. Doplňte jej do těla a to například s lněnými či slunečnicovými semínky, mandlemi nebo ořechy. To vše vám pomůže dostat do těla víc hořčíku. Draslík v těle zvýšíte s pomocí zelené listové zeleniny (špenát, kapusta, řepa). Tyto stopové prvky je možno najít také v meruňkách nebo švestkách.

Touha po kyselém jídle

Kyselé jídlo a chuť na něj ukazuje, že vaše tělo potřebuje další stimulaci jater a žlučníku. Řešení je velmi jednoduché, do svého jídelníčku zařaďte víc citronů a brusinek.

Touha po mořských plodech

Existuje dvě možná řešení, pro se zvyšuje vaše touha po mořských plodech. Jde buď o nedostatek živin a minerálů, nebo také o nedostatek jódu. Většinou lidské tělo touží po větším množství bílkovin a mořské plody mohou být dobrou volbou.

Touha po syrových potravinách

Zvýšená chuť na syrové potraviny mohou naznačovat gastritidu a problémy s játry. Po syrové stravě se ukázalo, že pomáhá uklidnit žaludek a zmírnit křeče.

Zvýšená touha po sladkostech

Zvýšená touha po sladkém znamená, že vašemu tělu může něco chybět, že se nestravujete úplně správně. Správný a zdravý jídelníček pomůže, chutě se zmenší a bude je možno lépe ovládat.

Zvýšená touha po slaných pokrmech

Sůl je minerál, který naše tělo opravdu potřebuje. Pokud sportujete, potřebujete soli ještě víc, aby se vyrovnalo množství minerálů ztracených během sportovního výkonu. Zvýšená touha jíst slané potraviny může znamenat, že jednoduše potřebujete více soli.

Zdroj

Zanechte komentář

loading...