Jídlo a stravování Péče o tělo

10 důvodů, proč jsou japonské ženy štíhlé a mají mladistvý vzhled

Japonsko je nádherná země. Zelené hory, modré moře, živá kultura a jejich výborná kuchyně přidává na přitažlivosti této neobyčejné krajiny. Pokud jste někdy cestovali do Japonska, určitě jste si všimli, že japonské ženy jsou krásně štíhlé a vypadají velmi mladě.

Je to dáno především kuchyní a životním stylem, který je udržuje zdravé a mladé. Japonsko má nejvyšší podíl lidí na světě, kteří žijí více jak 100 let. Objevte s námi důvody, které stojí za jejich úspěchem.

1.         Pití zeleného čaje

Japonci milují zelený čaj. Matcha (prášková verze zeleného čaje) je vyrobena z nejkvalitnějších listů, které se suší a melou na jemný prášek. Tato směs se dále smísí s horkou vodou a vznikne Matcha. Forma tohoto pití čaje se používá především během čajového obřadu, což je v Japonsku velmi významný obřad.

Zelený čaj je nejen velmi chutný, ale také prospěšný. Patří mezi nejzdravější čaje na světě. Je bohatý na antioxidanty, které pomáhají v boji s volnými radikály, zpomalují proces stárnutí a napomáhají k hubnutí. Kromě toho pití zeleného čaje snižuje riziko srdečních onemocnění a rakoviny.

2.         Konzumují fermentované potraviny

Japonsko je známé vysokou konzumací fermentovaných potraviny, jako je kefír, kombucha, miso, zelí, tempeh a kimchi.

Fermentované potraviny jsou ty, které prošly procesem lakto fermentace. V tomto procesu se bakterie živí cukry a škroby a díky tomu se vytváří kyselina mléčná. Fermentace zachovává přírodní živiny v potravinách a vytváří prospěšné enzymy, vitamín B, omega-3 mastné kyseliny a různé kmeny probiotik.

Kvašení podporuje přátelské střevní bakterie a rozkládá jídlo do lépe stravitelné formy. Podporuje trávení, což také pomáhá při hubnutí. Kromě toho, pomáhá vylučovat škodlivé toxiny a těžké kovy z buněčné tkáně.

3.         Popularita mořských plodů

Obliba mořských plodů také nahravá jejich zdravotní kondici. Japonci příliš neholdují červenému masu, které je spojené s celou řadou zdravotních problémů, jako je obezita, vysoká hladina cholesterolu a zánětlivých onemocnění.

Rýže nebo nudle jsou obvykle v kombinaci s mořskými plody patří mezi nejčastější pokrmy. Zejména oblíbené jsou korýši, tuňák, losos, makrela, kreveta a celá řada ryb.

Ryby jsou pro lidské tělo velmi zdravé, protože obsahují vysoce kvalitní bílkoviny a celou řadu základních živin, včetně omega-3 mastných kyselin, které jsou vynikající pro mozek, srdce a orgány. Zejména omega-3 mastné kyseliny jsou užitečné při spalování tělesného tuku. Navíc mořské plody snižují zánět v těle a pomáhají ke správné funkci nervového systému.

Zdravé tuky se dále podílí na zdravé pokožce a předchází celé řadě kožních onemocnění, jako je atopická dermatitida, lupénka, akné, nemalanomové rakoviny kůže a melanomy.

4.         Jedí menší porce

Podávat menší porce je nedílnou součástí japonské kultury. Menší velikosti porce vám pomůže zhubnout. Většinou se vám budou zdát porce velké. Je to proto, že jsou servírovány na menších talířích. Díky tomu se snadno zabrání přejídání a nepřevyšujete denní příjem kalorií.

5.         Chůze je rituál

V Japonsku je velmi oblíbená chůze. Jedná se o formu cvičení, která pomáhá zůstat štíhlý a fit. Chůze je dobrá nejen při hubnutí, ale také zlepšuje kardiovaskulární zdraví, zvyšuje energii, zlepšuje náladu a pomáhá zmírnit stres.

Japonská populace je silně koncentrována ve městech a mnoho lidí dojíždí vlakem. Takže každý den nachodí několik kilometrů, jen z cesty domů-nádraží-práce a zase zpět. Kromě chůze je také velmi populární kolo.

6.         Jídlo za chůze není populární

Jídlo je v této zemi téměř posvátné. Nikdo se nestravuje za chůze a na jídlo si vždy vyhradí čas. Jíst během chůze se považuje za nezdvořilé a jediné co je přípustné, je jídlo na cestách. Málokdy uvidíte v Japonsku jíst člověka na ulici nebo při jízdě hromadnou dopravou.

Během oběda či večeře se soustředíte pouze na samotné jídlo. Žádná televize, práce nebo jiný druh rozptýlení. Pouze jídlo, přátelé a vy. Dalším rozdílem je i způsob konzumace. Japonci nikam nespěchají, pomalu jedí a dlouho žvýkají.

7.         Zdravé vaření

Japonská kuchyně nejen používá zdravé potraviny, ale také zdravě vaří. Především narazíte na syrovou nebo grilovanou kuchyni. Často se také vaří v páře. Díky tomu se vyhnete přebytku oleje a zároveň udržíte všechny živiny v pokrmu. Fritování je velmi vzácné a pokud na něj natrefíte, tak bude doplněno řadou zdravých pokrmů.

8.         Cvičí bojová umění

Existují rozné druhy bojových umění, které jsou v Japonsku populární. Každý člověk v Japonsku navštěvuje některé z forem bojového umění. Díky sportům, jako je karate, judo nebo aikido mají ženy v Japonsku skvělou postavu, vysokou kondici a pevné zdraví.

Většina bojových sportů totiž zlepšuje kardiovaskulární kondici a vytrvalost. Samozřejmostí je i budování síly a flexibility svalů. Pravidelná fyzická aktivita zabraňuje předčasnému stárnutí.

9.         Horké prameny

Koupání v horkých pramenech je běžnou praxí v Japonsku. V místním jazyce je horký pramen „onsen“, což je jako vulkanicky aktivní země. Japonsko je země tisíci ostrůvků. Horké prameny mají léčivé účinky a jsou prospěšné pro zdraví, jelikož obsahují spousty minerálů, jako je hořčík, vápník, oxid křemičity a niacin, které se absorbují skrz kůži.

Koupel v horkých pramenech dopřeje vašemu tělu potřebné minerály a zlepší vaše prokrvení, což vede k lepší výkonnosti. Kromě toho, že jsou horké prameny zdravé pro tělo, jsou skvělou relaxační metodou, která vám odbourá stres a další psychické bloky.

10.   Zdravé dezerty

Dezerty jsou nedílnou součástí japonské kuchyně. Sladkosti jsou jedním z tajných ingrediencí, proč jsou Japonci tak zdraví. Místo cukrem naložených dezertů si Japonci dopřejí čerstvé ovoce. Dezerty také obsahují méně karamelu, rafinované mouky a všech ostatních přísad, které napomáhají k obezitě a ničí zdraví.

zdroj

Zanechte komentář

loading...