Péče o tělo Zdravé tipy

Hlavní příčiny zadržování tekutin v těle a jak se tohoto problému zbavit

Zadržování vody v těle je problém, který trápí mnoho lidí. Je to stav, kdy se v těle zadržuje nadbytek tekutin. Voda se akumuluje v celém těle nebo v různých částech těla, například v nohách či kotnících. Jaké jsou však hlavní příčiny zadržování vody v těle a jak se tohoto nepříjemného problému zbavit?

Dva druhy zadržování tekutin

Zadržování vody se rozděluje do dvou kategorií: Generalizovaný edém, kde se objevuje otok v celém těle; Lokalizovaný edém, který postihuje pouze určité části lidského těla. Bez ohledu na to, jakým typem trpíte, je nutno se zadržování vody zbavit. Přemýšlíte nad tím, jak na to? Nejdříve je nutno seznámit se s příčinami tohoto stavu. Díky tomu budete moci lépe a účinně odstranit tento nepříjemný problém. Co způsobuje zadržování vody?

Nadměrné množství cukru a soli – nadměrná spotřeba soli způsobuje, že tělo zadržuje vodu a způsobuje otoky. Nadměrná hladina cukru může zvyšovat hladinu inzulínu a tím snižuje vylučování sodíku.

Problémy s ledvinami – infekce a nemoci ledvin brání normálnímu fungování a pro tělo je obtížné zbavit se přebytečných tekutin a sodíku.

Edém premenstruačního syndromu – změny hladiny hormonů před menstruací mohou zvýšit pravděpodobnost zadržování vody.

Během těhotenství – zadržování vody, zvláště během třetího trimestru těhotenství je poměrně častým jevem.

Příliš dlouho v jedné poloze – příliš dlouhý posed nebo postávání v jedné poloze může vést k tomu, že voda se udržuje v kotnících.

Zadržování vody je nepříjemný problém, který je nutno řešit. My vám nyní přinášíme šest tipů, jak se zbavit zadržování vody v těle.

Změna ve vašem jídelníčku

Lidé, kteří trpí zadržováním vody, by se měli zaměřit na svůj jídelníček, zejména snížit příjem soli. Pokud máte víc sodíku, než je potřeba, může vaše tělo zadržovat přebytečné množství tekutin. Je třeba se vyvarovat jídlům, která obsahují sodík ve velkém množství – slanina, olivy, konzervované polévky a koření, solené chipsy, grilovací omáčka, sójová omáčka. Snad každá zpracovaná potravina je bohatá na obsah soli, je nutno se jim tedy vyhýbat a to pokud možno co nejvíce. Chcete-li se zbavit nahromaděných tekutin ve vašem těle, musíte konzumovat potraviny, které jsou bohaté na draslík. Mezi takové potraviny patří třeba zelí či banány. Proto se pokuste takovéto potraviny zahrnout do své každodenní stravy.

Více zeleniny, ovoce a bylinných čajů

Zelenina a ovoce bohaté na vitamíny A a C pomáhají odstraňovat přebytečnou vodu, která je přítomná v ledvinách tím, že odstraňují odpad. Pití bylinných čajů před začátkem menstruačního cyklu vám může pomoci zbavit se přebytečných tekutin. Uva-ursi (medvědice lékařská) a petrželový čaj jsou skvělým přínosem. Ujistěte se, že budete denně popíjet několik šálků takovéhoto čaje před začátkem menstruačního cyklu. Pokud budete popíjet šťávu z brusinek a zelený čaj pravidelně, mohou vám pomoci zbavit tělo nadbytečných tekutin.

Pijte hodně vody

Možná si někdo myslí, že když trpíte otokem, musíte snížit příjem vody. Opak je pravdou, trpíte-li otokem, musíte pravidelně pít dostatek vody. Pokud denně pijete 7-8 sklenic, odstraníte přebytečnou sůl a vodu z ledvin účinněji. Osvědčuje se také pití poháru teplé vody s citronovou šťávou každé ráno.

Zvýšení příjmu vlákniny

Potraviny bohaté na vlákninu pomáhají tělu v odstranění toxinů včetně nežádoucí vody a soli. Čerstvé ovoce a zelenina bohaté na vlákninu jsou to pravé. Přidejte je do své každodenní stravy. K tomu můžete také využít ovesné vločky a cereálie s vlákninou – ty také mohou pomoci v léčbě problémů se zadržováním vody v těle.

Pravidelné cvičení

Budete-li denně cvičit po dobu 40-60 minut, můžete se tak zbavit přebytečných tekutin v těle. Můžete například jet na kole, běhat, chodit pešky nebo cvičit kardio sporty jako aerobic, spinning a podobně. Pohyb pomůže vyplavit přebytečnou sůl z těla ve formě potu. Tyto aktivity navíc také zvyšují průtok moči, a tím se snižují nadbytečné tělesné tekutiny.

Ovládněte stres

Stres může způsobit hormonální nerovnováhu, což vede k zadržování vody v těle. Je důležité mít stres pod kontrolou a nenechat se jím zastrašit. Využijte osvědčené tipy jako například dýchací cvičení, masážní terapie, meditace, relaxace a podobně. Také je velmi důležité eliminovat stres ze svého života.

Další užitečné rady k léčbě zadržování vody:

  • Zjistěte, na jaké potraviny jste citliví a následně se jim vyhněte. Budete-li konzumovat něco, na co jste citliví, pak to může způsobit zánět a vaše tělo by tak mohlo zadržovat více vody nebo nabírat na hmotnosti
  • Uvolnit toxiny z těla umí například sauna, díky ní se také vyplavuje nadbytečná voda ztěla
  • Vytvořte si horkou lázeň a přidejte do ní Epsom sůl. Koupejte se v ní asi půl hodiny a zadržování vody v těle se sníží
  • Detoxikujte své tělo, snížíte tak zadržování toxinů v těle. Detoxikace pomáhá odstraňovat toxiny z těla, a jakmile se odstraní, vaše tělo se jednodušeji zbaví přebytečné vody či kilogramů navíc

Zdroj

Zanechte komentář

error: Content is protected !!