Péče o tělo Přírodní léčba

5 živin, které mohou pomoci ke snížení krevního tlaku

Problémy s krevním tlakem postihují mnoho lidí. Jde takřka už o epidemii, která se skutečně týká mnoha jedinců. Jedna třetina dospělých jen v USA má vysoký krevní tlak, což zvyšuje dále riziko srdečního infarktu, mrtvice, poškození ledvin, aneurysma nebo erektilní dysfunkce. Zvýšený krevní tlak může být ovlivněn geneticky, avšak může také nastat v důsledku zdravotních problémů jako například onemocnění ledvin, Cushingův syndrom a podobně. Existují další rizikové faktory, které je možno kontrolovat.

Rizikové faktory pro vysoký krevní tlak

Někteří lidé produkují nedostatečný oxid dusnatý, který obvykle pomáhá dilataci krevních cév a snižuje tlak, při kterém vaše krev prochází cévami. Alkohol, užívání některých nelegálních drog může způsobit, že vaše srdce pracuje lépe. Pro snížení krevního tlaku je tedy důležitá změna života, respektive životního stylu. Určité řešení může být také ve stravě. Začít jíst dietně, což znamená úbytek hmotnosti.

Není to jeden jediný přínos pro lidské tělo. Díky správné stravě se váš krevní tlak dostane pod kontrolu. Mnoho lidí si uvědomuje, že je nutno začít hlídat příjem sodíku, který se nachází ve slaných potravinách. Díky tomu se udrží krevní tlak pod kontrolou. Dnes existuje řada ochranných živin, které mohou pomoci podpořit zdravější krevní tlak. I když je budete konzumovat ve formě doplňku, zvýšíte jejich příjem.

Draslík

Funguje spolu se sodíkem a napomáhá kontrolovat rovnováhu tekutin v lidském těle. Sodík nasává vodu do krve a zvyšuje tlak. Draslík má opačný účinek. Zvýšením příjmu jídla, které je bohaté na draslík a snižováním příjmu toho jídla, které je bohaté na sodík lépe dosáhnete příznivého krevního tlaku. V jakých potravinách můžete najít draslík?

  • Kiwi
  • Růžičková kapusta
  • Avokádo
  • Brazilské ořechy
  • Mandle
  • Meruňky
  • Brokolice
  • Rajčata
  • Bok choy
  • Špenát
  • Řepa

Pokud trpíte chronickým onemocněním ledvin, nemusí být plusem zvýšit příjem draslíku v krvi. Proto se raději dopředu poraďte se svým lékařem.

Hořčík

Přísady hořčíku snižují krevní tlak tím, že povzbuzují svaly v cévách k uvolnění. Některé formy doplňků hořčíku jsou však špatně absorbovány a narušují trávicí systém. Takže je dobré zvolit vysoce kvalitní doplněk stravy, kde je hořčík obsažen. Mezi ty nejlepší formy patří citrát horečnatý, malát hořečnatý, chlorid hořečnatý, glycinát hořečnatý a podobně. Kde najdete hořčík?

  • Špenát
  • Avokádo
  • Ryba
  • Dýňová semínka
  • Himálajská sůl
  • Hořká čokoláda
  • Mořská zelenina
  • Organická káva
  • Ořechy

Foláty

Folát je jedním z vitamínů B a napomáhá snížit hladinu homocysteinu, který je produkován z chemických reakcí v těle a je spojen se zvýšeným rizikem kardiovaskulárních onemocnění. U homocysteinu se předpokládá, že má účinky, které poškozují tepny, což umožňuje tvorbu tukových zásob a zúžení krevních cév. Výzkum spojuje vysoké hladiny homocysteinu se zvýšeným krevním tlakem. To naznačuje, že dieta zaměřená na dostatek folátu může být pro krevní tlak přínosem. Které potraviny obsahují foláty?

  • Brokolice
  • Řepa
  • Klíčky
  • Okra
  • Fazole, hrách, čočka
  • Květák
  • Chřest
  • Avokádo
  • Semena a ořechy
  • Pomeranče
  • Papája

Antioxidanty

I když jsou lidé obeznámeni s antioxidanty jako beta-karoten, vitamín C, vitamín E je řada dalších rostlinných živin, které mají také antioxidační aktivitu. Ty neutralizují volné radikály, které mohou v těle působit poškození. Zachováte-li si zdraví svých krevních cév, udržujete je pružné, pak snižujete riziko vysokého krevního tlaku.

Existují důkazy, že antioxidanty mohou pomoci snížit krevní tlak u lidí s cévním onemocněním (průtok krve je omezen v nohách). Jedním z nejlepších způsobů, jak zlepšit svůj stav antioxidantů je strava bohatá na ovoce, zeleninu, ořechy, semena a podobně.

Omega 3 mastné kyseliny

Už několik desetiletí je známo, že omega 3 mastné kyseliny snižují riziko srdečních onemocnění a mrtvice. Nicméně tyto mastné kyseliny mohou posloužit také jako pomoc při snížení krevního tlaku. Omega-3 receptory pomáhají v cévách umožnit tok draslíku, který snižuje krevní tlak. The American Heart Association doporučuje jíst ryby dvakrát týdně, což podpoří příjem omega-3.

Dobrým zdrojem omega-3 je losos, makrela, sleď, steaky z tuňáka, sardinky. Ženy v plodném věku by se měly vyvarovat mečounovi, makrele či žralokovi, protože kromě omega-3 obsahují také vysokou hladinu rtuti.

Zdroj

error: Content is protected !!
loading...