Péče o tělo Přírodní léčba

Tyto návyky stopněte – mohou škodit ledvinám!

Ledviny jsou opravdu důležité pro lidské tělo, mají vliv na lidské zdraví. Filtrují okolo 120 až 150 litrů moči, odpadu a přebytečné tekutiny denně čímž chrání před akumulací odpadu v těle. Tyto filtrační orgány toho v těle opravdu hodně zmůžou a je nutno se k nich dobře chovat a pečovat o ně.

Ledviny v lidském těle

Jsou velké zhruba jako pěst a umístěny jsou těsně pod hrudním košem na obou stranách páteře. Regulují hladinu elektrolytů, produkují hormony, které podporují zdravé kostí, produkují červené krvinky a napomáhají také regulovat krevní tlak. Poškození ledvin je tak velký problém, který je nutno řešit.

Mnohdy se neobjevují ani žádné varovné příznaky, které by mohly poukazovat na poškození ledvin. Je proto lepší se naučit ledviny čas od času detoxikovat, nebudou tolik zatěžovány. Myslete také na preventivní opatření, které ledvinám jistě pomůže. Mnohdy však máme návyky, které nejsou nejlepší a dokonce neprospívají ani ledvinám. Jaké návyky to mohou být?

Chronická dehydratace

Jedna z hlavních funkcí jater je filtrace nejen moči, ale také dalších tekutin a eliminace toxinů a škodlivých látek z těla ven. K tomu však ledviny potřebují dostatečné množství vody, které mu vy zajistíte právě pitným režimem. Když se tak neděje, odpadní látky a toxiny mohou být v těle ukládány a to celé může vést k poškození ledviny. Jak to poznat? Moč by měla být světle žlutá – díky tomu poznáte, že pijete dostatečné množství vody.

Spousta soli

Tělo pro svou optimální funkci sodík potřebuje, ale příliš sodíku může vést k poškození ledvin. Vysoké množství soli ve vaší stravě může zvýšit hladinu krevního tlaku a způsobit stres ledvinám, což zvyšuje riziko poškození ledvin. Zvyšuje riziko ledvinových kamenů, což způsobuje nevolnost, bolest a problémy s močením.

Vysoký příjem cukru

Nejen sůl, ale také cukr může mít vliv na tělo. Vědci zjistili, že pití víc než dvou sladkých nápojů za den zvyšuje riziko bílkovin v moči. To je jasný příznak poruchy funkce ledvin. K pití je nejlepší čistá voda.

Držení moči

Chce se vám na záchod, ale říkáte si, že to ještě vydržíte? To je určitě špatně. Neustálé odkládání močení může přispívat k tvorbě ledvin a také vyvíjí tlak na ledviny. Proto, když se vám chce močit, není dobré to zadržovat.

Nedostatek vitamínů a minerálů

Funkce ledvin závisí také na jídlo, které konzumujete, takže pokud se v něm neobjevují důležité vitamíny a minerály jako hořčík nebo vitamín B6. Vaše ledviny nemusí být schopny správně fungovat.

Nadměrná spotřeba kofeinu

Bylo zjištěno, že nadměrný příjem kofeinu může zvyšovat hladinu krevního tlaku a způsobit tak nadměrný stres ledvinám. V průběhu času může příliš velká spotřeba kávy ledvinám škodit.

Nadměrný příjem živočišných bílkovin

Protein získaný z masa tvoří v krvi spoustu kyseliny, která následně může způsobovat acidózu, což je stav, kdy ledviny nemohou odstraňovat kyseliny dostatečně rychle. protein je důležitý pro zdravou výživu, ale musí být vyvážen s určitým množstvím čerstvého ovoce a zeleniny.

Nedostatek spánku

Chronická deprivace spánku způsobuje řadu zdravotních problémů, včetně onemocnění ledvin, protože tělo potřebuje spát. Během této doby opravují poškozené ledvinové tkáně.

Nadměrné užívání léků proti bolesti

Nesteroidní protizánětlivé léky jako aspirin, Advil nebo Ibuprofen jsou nejčastěji využívané léky, které je možno zakoupit na různé bolesti. Když si je vezmete jednou za čas, pak to nemá na tělo vliv, ale pravidelná konzumace a nadužívání může mít vliv na poškození ledvin a celkové selhávání ledvin.

Nadměrná konzumace alkoholu

Konzumujete víc než čtyři sklenice alkoholu denně? A to několikrát týdně? Pak se může objevit dvojité riziko poškození ledvin, protože alkohol klade důraz na ledviny a také na játra.

Dnešní moderní doba lidi nutí jíst ve fast foodech a jiných, nepříliš výživných, kalorických a tučných potravin a jídel. Spousta výše uvedených věcí je tak nějak „samozřejmá“ a ledvinám škodí. Je dobré se o ledviny starat a tím pádem i o celé tělo. Zaměřte se na svou životosprávu, buďte aktivní, pijte dostatečné množství vody a zaměřte se na vyváženou stravu. Léky konzumujte ve chvíli, kdy potřebujete, a konzumaci alkoholu je dobré minimalizovat.

Zdroj

error: Content is protected !!
loading...
loading...