Jídlo a stravování Péče o tělo

Jablečný ocet – jaké mohou být jeho nežádoucí účinky?

Ocet najdete snad v každé domácnosti. Využíváte jej při vaření a dalších různých věcech. Například vajíčka se lépe vaří, když do nich přidáte trochu octa, čočku na kyselo ochutíte také s pomocí octa, utopenci nebo tlačenka chutnají právě nejlépe s octem. Ten klasický ocet zná snad každý a ví, že kromě kuchyně jej můžete využívat například k úklidu, pomáhá při desinfekce lednice, skvěle odstraňuje mastnotu a je přírodním pomocníkem při úklidu. Co však takový jablečný ocet?

Síla jablečného octa

Na něj mnoho lidí tak trochu zapomíná. Sice o něm už nějaký ten článek přečetli, vědí, že pomáhá při hubnutí, má nezpochybnitelné léčivé účinky a to rozhodně není málo. Jako lék se právě jablečný ocet využívá již po staletí. Obsahuje zejména kyselinu octovou, která dodává typickou kyselou chuť a octový nádech. Obsahuje také jablečný pektin, vitamíny skupiny B, biotin, kyselinu pantotenovou, vitamín C, draslík, železo, fosfor, vápník a podobně. Umí potlačit chuť k jídlu, snižuje hladinu krevního cukru, pomáhá při hubnutí, udržuje lidské srdce zdravé a mnoho a mnoho dalšího.

Jablečný ocet má opravdu velkou spoustu skvělých přínosů pro lidské zdraví. Může mít nějaké nežádoucí účinky? Ne všechny účinky, které se popisují, jsou skutečně takové. Někdy může jablečný ocet mít nežádoucí účinky, zvláště pokud jej nekonzumujete správně nebo dokonce konzumujete nadmíru. Kde všude může jablečný ocet mít špatný vliv na lidské tělo a zdraví?

Problém pro imunitní systém

Existují důkazy, které naznačují, že probiotika a zdravé střevní bakterie se vyznačují silným imunitním systémem. Je fermentovaná kapalina a fermentace má probiotické vlastnosti, takže by mohl, logicky být posilovač imunity. Je to správně? Pravděpodobně ne. Fermentované potraviny mohou přispět ke zvýšení dobrých bakterií ve vašich střevech. Samotný ocet však asi nebude mít protibiotické vlastnosti, které potřebujete k tomu, aby se váš imunitní systém posílil.

Možná se budete cítit unavení a slabí

Jablečný ocet může být problematický, protože pokud jej budete konzumovat pravidelně, můžete se cítit slabí a unavení. Chcete-li začít konzumovat jablečný ocet víc, než doposud, pak by měl být součástí vašeho jídla. Ideálně zeleniny, bílkovin a sacharidů. Skvělý je například jako náhrada za dresing nebo koření. Tělo tak získá palivo, které bude potřebovat pro celý den a energetický výdej a vy už se nebudete cítit unavení, malátní a slabí.

Můžete zhubnout, ale jen dočasně

Jablečný ocet umí pomoci při hubnutí, to určitě ano. Spousta lidí jej konzumuje například po ránu, což pomůže zrychlit váš metabolismus. Ve chvíli, kdy jej ze svého jídelníčku vyhodíte, vaše váha se vrátí zpátky a možná se dokonce váha ještě zvýší. Hubnutí, to správné a pravé by mělo vycházet ze správné a zdravé stravy, pití vody a také z dostatečného množství pohybu. Pokud budete brát jablečný ocet jako doplněk k hubnutí, k urychlení metabolismu a podobně, je to správné. Pokud jej však budete brát jako hlavní pomoc při hubnutí, ve chvíli, kdy jej vynecháte, bude váha narůstat.

Problémy s chuti k jídlu

Jablečný ocet potlačuje chuť k jídlu, což je pro mnohé skvělým pomocníkem při hubnutí, možná právě proto využívají jablečný ocet. Je tomu skutečně tak? Spousta lidí, kteří pijí hodně zředěný jablečný ocet, mají spíš opačné pocity. Jsou dokonce hladovější, než když jablečný ocet nekonzumovali. Na okamžik se cítíte plní a najezení dosytnosti, ale bohužel, velmi rychle budete mít hlad, což je problém.

Vážné problémy se žaludkem

Ocet je kyselý, proto jej někteří lidé nemusejí úplně snášet a tolerovat. Trpíte-li ulcerózní kolitidou, zánětem v zažívacím traktu nebo jste náchylní k bolestem žaludku, pak pravděpodobně jablečný ocet nebude pro vás tím správným. Ocet obecně je skvělou volbou, přidat do jídla je určitě správný postup. Ovšem vždycky s rozumem a tak, aby vám to pomohlo, ne ublížilo.

Zdroj

error: Content is protected !!