CvičeníKrása

Cvičte chytře. Plán a správná motivace jsou klíčem k úspěchu

Tvrdá práce je klíč k úspěchu. V mnoha ohledech je to pravda, ale neplatí to vždy. Někdy se úspěch dostaví i díky relativně malému úsilí, které je ale prováděno velice pečlivě promyšleným způsobem. Líbilo by se vám získat takto snadno i vytoužené tělo? Proč ne – díky tomuto plánu to může fungovat.

Chytré cvičení je seznam komplexních aktivit, které zahrnují nejen cvičení, ale také správnou stravu a mentální nastavení, které vás nakonec dovedou k vytouženému cíli. A to i za relativně krátký čas. Vaše úsilí navíc bude přesně odpovídat výsledkům a vy nebudete muset investovat nic navíc.

Cvičte chytře

Pokud jste se někdy v něčem snažili uspět, jistě jste slyšeli rady od starších a zkušenějších, že bez velké dřiny to nepůjde. Do jisté míry je to pravda, ale někdy hraje ještě mnohem větší úlohu řada jiných faktorů – genetika, štěstí, plánování, dostupnost podpůrných prostředků atd.

To samé platí i při cestě za vaší vysněnou postavou. Někdy je jednoduše nemožné dosáhnout stejných výsledků jako mají jiní lidé. Jste originál, který má své limity, ale také své přednosti. Možná tedy nikdy nebudete běhat velmi rychle, ale zase se vám může podařit si lépe vytvarovat zadek než někdo jiný. Než začnete cvičit a plánovat svou cestu k cíli, zamyslete se nad tím, kde jsou vaše silné stránky a jak jich využít.

Před započetím vaší cesty si pečivě naplánujte každý krok. Pokud budete mít stanovený jídelníček i cvičební plán třeba na týden dopředu, je daleko větší šance, že vše splníte. Když se ráno probudíte bez jasného plánu, snadněji sklouznete k zavedené rutině a zapomenete na svá předsevzetí.

Jistá cesta k cíli

Základem je zvolit si cestu a cíl, které jsou realistické. Nejste ani čarodějové ani nadpozemské bytosti a některé věci jednoduše nezvládnete. Proto je ani nezapojujte do svých představ, aby vás to zbytečně nedemotivovalo.

Zvolte si fitness cíl, kterého je možné dosáhnout. Ideálně vždy jen jeden – třeba zhubnout 5 kilo, zformovat břicho, uběhnout 5 kilometrů za třicet minut atd.

Kombinujte různé styly cvičení. Maximální rozmanitost pohybu vám pomůže dosáhnout cílů snadněji a rychleji. Je ideální kombinovat vysokofrekvenční cvičení s posilováním a protahováním. Cílem není zničit se, ale cítit se po cvičení dobře a pozitivně.

Náplň cvičení měňte nejpozději po třech dnech, abyste se nezačali nudit a nepřetěžovali některé svaly. Pokud jeden den běháte, běžte další na brusle a třetí na kolo. Pokud jeden den cvičíte doma, zkuste další den jít do posilovny. Rozmanitost vám dodá energii a smysl.

Strava

Stejně jako pohyb je nesmírně důležitá i strava. Cílem vaší stravy by nemělo být jen omezení množství přijatých kalorií, ale spíše zajištění toho, že tyto kalorie budou tzv. plné. To znamená, že budete jíst nutričně hodnotná jídla, která kromě kalorií přináší i další výživné látky, vitamíny a minerály.

  • Jezte každý den ve stejnou dobu.
  • Ráno si dopřejte sklenici vody s citronem.
  • Před cvičením si dopřejte ovesné jídlo nebo vejce.
  • Po cvičení jezte do hodiny. Dopřejte si jídlo bohaté na bílkoviny.
  • Na oběd volte spíše lehčí jídla s množstvím zeleniny a bílkovin.
  • Jako sladkou svačinu volte ovoce, případně proteinové tyčinky nebo nápoje.

Vysněných cílů pravděpodobně nedosáhnete během několika týdnů. Vaše úsilí je většinou během na delší trať, ale o to trvalejší má výsledky. Počítejte s tím, když svůj fitness plán chystáte. Nemá smysl snažit se držet radikální diety, abyste stihli zhubnout do dovolené, stejně to zase naberete zpět. Klíčová je celková a trvalá změna životního stylu, která vám bude vyhovovat a budete z ní mít radost.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Back to top button