Jídlo a stravováníPéče o tělo

Hlad už vás nebude trápit. Tyhle potraviny to zajistí

Máte pocit, že žádná dieta nedokáže uspokojit váš apetit a ať už slibuje cokoliv, vy vždycky budete mít hlad? Bohužel někteří lidé mají opravdu silné chutě nebo je častěji trápí hlad. A pro ty může být velmi těžké odolávat všem lákadlům kolem sebe. Pro takové věčně hladové vlky je potřeba zvolit jinou dietní strategii – naplnit jídelníček potravinami, které vás dokážou skutečně pořádně zasytit na dlouhou dobu, a přitom nejsou o nic víc kalorické než jiné. Tak se zbavíte neustálého přemýšlení nad prázdným žaludkem a vaše hubnoucí snahy konečně budou moct být úspěšné.

Proč váš tyto potraviny nasytí?

Všechny tyto potraviny mají společné tyto aspekty:

  • Vysoký obsah bílkovin: Jsou nejvíce sytivé a pozitivně působí hormony, které řídí pocity sytosti a hladu.
  • Vysoký obsah vlákniny: Ta pomáhá zpomalovat vyprazdňování žaludku prodlužuje dobu trávení pokrmu.
  • Nízkou energetickou denzitu: Vzhledem k svému objemu mají nižší kalorickou hodnotu. Obsahují třeba hodně vody, vlákniny a minimum tuku.

Ovesná kaše

Dáváte si hned po ránu misku ovesné kaše? To je dobrá volba. Kaši si vždy připravujte svoji vlastní, na hotové varianty nesázejte, jelikož jsou plné cukru. Postačí vám, když jemné vločky zalijete horkou vodou nebo mlékem a následně dochutíte dle svého. Oves je totiž významným zdrojem vlákniny. Ta zajistí, že se budete cítit sytější po daleko delší dobu. Vláknina zpomaluje vstřebávání živin a žaludek bude daleko déle hlásit pocit sytosti. Dobrým nápadem může být doplnit ovesnou kaši syrovátkovým proteinem a oříškovým máslem, které dodají i více bílkovin a tuku. Tak vznikne dokonale nutričně bohatá kaše.

Řecký jogurt a cottage sýr

Platí, že řecký jogurt je oproti tomu běžnému hustější a obsahuje více bílkovin. Je tedy jasné, že je to naprosto skvělá volba na snídani nebo svačinu. Do něj si můžete přidat sypané müsli s nízkým obsahem cukru, sezónní ovoce nebo oříšky a hlad vás dlouho trápit nebude. Podobně bohatý na bílkoviny je také cottage sýr, který má velmi nízký obsah sacharidů a tuku. Obvykle se jí naslano – cottage doplňte třeba nakrájenými cherry rajčátky a kváskovým pečivem. Dobře však může chutnat také s ovocem nebo arašídovým máslem.

Ovoce a zelenina

Zelenina má velkou spoustu vitamínů a minerálů. Obsahuje však také naprosté minimum kalorií díky vysokému obsahu vody a vlákniny. Každé vaše jídlo by tedy mělo obsahovat alespoň jednu porci zeleniny, klidně i v nějakém opracovaném stavu (pečená, grilovaná).

Velmi podobné výhody nabízí také ovoce. Mezi nejlepší druhy, které vás na dlouho zasytí, patří jablka a pomeranče. Myslete také na to, že ovoce bychom měli jíst vcelku a s dužinou. Vyhněte se smoothies nebo džusům, které jsou připraveny o vlákninu a nabízí jen vysoké množství cukru.

Maso a ryby

Ryby jsou zdrojem velmi kvalitních bílkovin. Obsahují také omega 3 mastné kyseliny, které dokážou u lidí s nadváhou a obezitou zvyšovat pocit sytosti. Některé studie také potvrzují, že bílkoviny obsažené v rybách navozují pocit sytosti více než bílkoviny v hovězím nebo kuřecím mase. Můžete to zkusit otestovat na vlastním těle.

Luštěniny

Všechny luštěniny jako čočka, cizrna, fazole či hrách obsahují vlákninu a rostlinné bílkoviny. Velké popularitě se těší také quinoa, která obsahuje kompletní spektrum aminokyselin. Má také vysoký obsah vlákniny, kdy ve 100 g obsahuje 14 g bílkovin a 7 g vlákniny. Je tedy jisté, že pokrm z quinoi vás zasytí a ve výsledku sníte méně kalorií. Hlavní jídlo z luštěnin vás tedy spolehlivě zasytí a vás nebude honit mlsná.

ZDROJ: https://www.healthline.com/nutrition/15-incredibly-filling-foods

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři.

Podobné články

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button