KrásaNávod

Snižte vypadávání vlasů s pomocí správné stravy

Padání vlasů je vždy problém, který nelze přehlížet. Ať už se budíte ráno s polštářem plným vypadaných vlasů, nebo si při každém česání vytaháte hroznou spoustu vlasů z hlavy, rozhodně to je problém, který musíte řešit.

Padání vlasů může mít řadu příčin. Někdy přichází zcela očekávaně a přirozeně, například v období hormonálních změn po porodu, jindy je na vině nemoc, léky nebo i třeba nevhodný životní styl a stres.

Vlasy často padají lidem, kteří trpí chudokrevností, berou antibiotika nebo steroidy, podstupují chemoterapii apod. Na vině může být i nevhodná vlasová péče nebo genetika. Důvodů je mnoho a s vypadáváním vlasů není snadné bojovat. Řada přípravků sice slibuje zázraky, ale není to vždy tak úplně pravda. Často jen úplně zbytečně vyhodíte peníze z okna ven. Vsaďte raději na správnou stravu. Ať už je příčina padání vlasů jakákoliv, správná a vyvážená strava vždy pomůže a posílí slabé vlasy.

Jak jíst, aby byly vlasy krásné a zdravé?

Vlasy jsou nejvíce vyživovány právě zevnitř, tím, co jíme. Neplatí tedy, že čím víc masek a olejíčků si na vlasy naplácáte, tím zdravější budou. Pokud nemají sílu zevnitř, žádný vlasový produkt je nezachrání. Správná a vyvážená strava s dostatkem vitamínů a minerálů dokáže vlasům dodat vše, co potřebují. To je zejména:

  • Vitamín A
  • Vitamín C
  • Železo
  • Bílkoviny
  • Vitamíny B6-B12
  • Měď
  • Zinek
  • Voda

To vše je naprosto nezbytné k tomu, aby byly vlasy dobře vyživené, aby rostly a nepadaly. Mezi nejlepší potraviny, které si proti padání vlasů můžete dopřát, patří zejména:

  • Ovoce: meloun, bobulovité plody, jablka, pomeranče
  • Suché plody: sušené fíky, mandle a další ořechy
  • Zelená zelenina: listová zelenina, včetně špenátu, zelí nebo různých typů salátů
  • Voda: Hydratace vlasů je neméně důležitá. Pokud máte suché vlasy, může být na vině i to, že nedostatečně pijete. Dopřejte si minimálně dva litry čisté vody denně.

Tomuto se vyhněte

Některé potraviny naopak mohou stav vlasů zhoršovat a vaše šance na krásnou hřívu prakticky likvidovat. Asi nebude žádným překvapením, že k těmto potravinám bude patřit řada nezdravých a tučných jídel, které se nedoporučují příliš často konzumovat obecně. Jedná se o:

  • tučná a kořeněná jídla
  • smažené chipsy a jiná jídla
  • slazené nápoje s barvivy
  • zavařované okurky (ve větším množství)
  • alkohol a tabák

Tipy pro krásné vlasy

V prvé řadě je nutné dát do pořádku váš psychický stav. Je prokázáno, že stres, tlak a špatné spaní často spouštějí vypadávání vlasů a zhoršují i stav pleti. Dopřejte si tedy pořádný odpočinek a zapracujte na metodách, jak zvládat náročné životní situace.

Pokud vám vlasy začnou padat zcela nenadále, je to rozhodně důvod, proč zajít k lékaři. Není to dobrý signál a váš lékař by vás měl důkladně vyšetřit a najít příčinu.

S mytím vlasů to nepřehánějte. Vlasy se při mytí snadněji lámou a zatěžují a vypadávání se tím může ještě zhoršit. Zkuste omezit mytí na dvakrát až třikrát týdně a používejte i minimum stylingových přípravků.

Neaplikujte šampon při mytí přímo na vlasy. Raději nejprve dejte přípravek do dlaní a lehce jej nařeďte vodou. Až poté nanášejte na vlasy. Před mytím se také doporučuje do vlasů nanést trochu přírodního oleje, který je zvlhčí a vyživí.

Zapomeňte na všechny složité procedury s vlasy jako je žehlení, kulmování nebo i časté foukání vlasů. Tyto činnosti vlasy ničí a zatěžují. Zvlášť pokud jich nyní máte méně, měli byste se o ně opravdu pečlivě starat a zapomenout na tyto metody. Alespoň na čas, než se vlasy dají do pořádku.

Vyhněte se také velmi tenkým gumičkám, které vlasy lámou a vytrhávají. Raději investujte do pevných a měkkých. Ty vlasy tolik neničí.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Back to top button