DetoxikacePéče o tělo

Masáž šitá na míru. Vyberte si tu, která odpovídá vašim potřebám

Masáž patří mezi nejpříjemnější formy relaxace. Alespoň tedy pro ženy určitě. Dopřát si jednou za čas tento typ odpočinku je pro mnoho z nás jako pohlazení po duši. Jenže jakou masáž zvolit? Na trhu jich je nepřeberné množství a vybrat tu správnou pro vaše potřeby může být někdy pěkný oříšek. Liší se technikou, trváním, zapojením různých pomůcek apod. Masáž může podpořit regenerační procesy v těle, bojovat s únavou i zmírnit svalové napětí při stresu nebo fyzickém přetížení. Stejně tak ale může sloužit ke stimulaci svalstva a dopomoci k lepším sportovním výkonům.

Klasická masáž

Pokud patříte k většině obyvatelstva, tedy pracujete v kanceláři a na sport vám již mnoho času nezbývá, pak vyrazte na klasickou masáž. Ta pomáhá uvolnit, zlepšit prokrvení organismu, a také rozproudit lymfu. Při klasické masáži vás čeká pečlivá masáž nejen horní části páteře, ale také beder. Masáž trvá obvykle 30 až 60 minut. Na takové masáži asi většina z nás byla nebo si alespoň dokáže představit jak probíhá. Masér obvykle zvolí masážní olej, ztlumí světla a zapne příjemnou hudbu, abyste mohli odpočívat i po psychické stránce. Taková masáž vám nejlépe uleví od bolesti zad a krční páteře a pomůže vám regenerovat organismus, který je přetížený jednostrannými aktivitami.

Sportovní masáž

Jestliže jste pravidelný sportovec a hýbete se často a rádi, pak vám může sednout sportovní masáž. Ta je totiž určena především k tomu, aby vám ulevila od namožených svalů a kloubů a pomohla vám rychleji regenerovat. Charakteristické jsou pro ni silnější hmaty. Žádné něžné doteky tedy nečekejte. Sportovní masáž trvá obvykle mezi 10 až 30 minutami. Nebude to nutně zrovna relaxační zážitek, ale může velmi pomoci. Svěřte se ale vždy do rukou skutečného odborníka, který ví, co dělá.

Thajská masáž

To, co se dnes nabízí pod hlavičkou thajské masáže, se té původní masáži pocházející z Thajska často příliš nepodobá. Proto, pokud chcete zažít skutečně to, o čem pravá thajská masáž je, připravte se, že si za to připlatíte, a zamiřte do profesionálního salónu či certifikovaného centra. Na rozdíl od klasické evropské masáže, která je většinou zaměřena na konkrétní partii, thajská masáž je náročnější časově, protože se věnuje celému tělu. V podstatě se jedná o jakýsi druh pasivního cvičení a masér s vámi po celou dobu masáže hodně hýbe a protahuje vás. Často pracuje také s akupresurními body a reflexními body. Tato masáž je vhodná spíš pro aktivní lidi. Pro ty, kteří nejsou zvyklí sportovat, by mohla být až příliš bolestivá. Druhý den po masáži často bolí celé tělo, jako byste za sebou měli náročný trénink. Nehodí se také pro lidi trpící rakovinu, pro ženy, které právě menstruují, při vysokém krevním tlaku a dalších potížích.

Relaxační masáž

Tento druh masáže slouží primárně k uvolnění mysli, nikoliv těla, čímž se liší od ostatních typů. Obvykle se při ní využívají nejrůznější pomůcky a obvyklou součástí je i uklidňující hudba či zapálené svíčky. Relaxační masáže jsou obvykle velmi jemné a pomalé. Trvají většinou 60 minut, ale někdy i déle. Cílem je především člověka maximálně zrelaxovat tak, aby odcházel naprosto odpočatý. Nečekejte žádné tvrdé masážní hmaty, celý proces bude probíhat spíše jalo příjemné hlazení.

Jak často si masáž dopřát? Ideální rozmezí je prý přibližně jednou za tři až čtyři týdny. Jedná-li se ale o sportovní masáže, které vám mají pomoci rychleji regenerovat a být připraveni na další sportovní výkon, pak je běžné docházet na ně i každý týden. Pokud jste však nachlazení, masáž si odepřete. Počínající zánět v těle by se vám mohl rozjet. Raději tedy pár dní počkejte a na masáž běžte v plném zdraví.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button