CvičeníNávodPéče o tělo

Biohacking: Moderní název pro lepší život. Zkuste tyto triky i vy

Slyšeli jste o moderní metodě zvané biohacking? Pokud ne, určitě vám to může znít poněkud cize a zvláštně. Když se ale zamyslíme nad obsahem tohoto pojmu, možná zjistíme, že řadu jeho pravidel uplatňujeme i ve svém životě zcela přirozeně. Stručně řečeno se jedná o soubor změn v našem životním stylu, díky kterým můžeme zlepšit a umocnit náš potenciál.

Jde tedy o jakýsi aktivní a vědomý přístup k nám samotným, našemu tělu i mysli, při kterém využíváme i znalosti medicíny, technologií a dalších informací, které nám mohou pomoci žít lépe, zdravěji a kvalitněji. Chcete biohacking vyzkoušet? Dnes vám dáme pár tipů, jak na to.

Skutečně kvalitní spánek

Všichni dobře víme, že dobře spát je naprostá nutnost. Pokud nám spánek chybí nebo je nekvalitní, může to vést až ke vzniku kardiovaskulárních nebo metabolických onemocnění. Je však třeba chápat, že důležitá je nejen délka, ale také kvalita spánku. Není tedy nutné vždy striktně dodržovat 8 hodin spánku, daleko více záleží na jeho kvalitě.

Jak spánek efektivně zlepšit? Velmi pomáhá omezení modrého světla z obrazovek, vytvoření večerní rutiny, díky které se uvolníme, omezení kofeinu ve večerních hodinách a nastavení stejného pravidelného času, kdy chodíme do postele a kdy se budíme. Pokud se vám podaří toto skutečně zaintegrovat do vaší rutiny, garantujeme, že se kvalita vašeho spánku zlepší – a ne nepodstatně.

Strava, která tělu prospívá

Naše stravování nemá jen vliv na to, jak vypadáme, ale také na to, jak se cítíme a jak nám fungují kognitivní funkce jako paměť, soustředění a myšlení. Biohackeři si dávají na své stravě hodně záležet – především na tom, aby měla vysoký obsah skutečně prospěšných látek.

Mezi nejčastější změny v jídelníčku, které biohackeři doporučují patří:

  • vynechání vysoce zpracovaných potravin 
  • omezení konzumace jednoduchých cukrů
  • vyšší množství ovoce a zeleniny
  • péče o mikrobiom

Poměrně oblíbené jsou i půsty. Ty je možné zařadit například vždy 2 dny v týdnu, kdy markantně snížíte energetický příjem. Ne pro všechny to ale funguje stejně – cílem je objevit styl, který maximálně vyhovuje právě vám.

Aktivní životní styl

Ať už biohackeři nebo lékaři a vědci, všichni se shodnou na tom, že naší generaci chybí pohyb jako sůl. Fyzická aktivita se úzce pojí s naší výkonností a zdravím. Pohyb je našemu tělu přirozený a ve skutečnosti mu energii dodává, než že by mu ji bral. Proto je nutné se v rámci své rutiny zaměřit i na pravidelný pohyb, kterému musí ustoupit i jiné aktivity. Nijak si nepomůžete, pokud budete sice po práci rychleji doma, ale na úkor kvalitního pohybu, který by osvěžil a ozdravil vaše tělo i mysl.

Hudba pro lepší soustředění

Je prokázané, že zvuky, které slyšíme okolo nás, ovlivňují naši mozkovou aktivitu. Je jasné, že se nám nebude dobře soustředit někde, kde je ruch ulice, hovor lidí nebo jiné rušivé zvuky. Naopak příjemná instrumentální hudba nám může pomoci se koncentrovat jako máloco jiného. Naše mozková aktivita totiž může být měřena ve tvaru vln a určuje, zda se cítíme ospalí, soustředění nebo ve stresu. Tuto aktivitu lze ovlivnit právě zvukovými vlnami, které se synchronizují s mozkovými vlnami. Zkuste to i vy.

Meditace jako odpočinek nové úrovně

Praktikování nějaké formy meditace je v dnešní době poměrně populární, zejména mezi mladšími lidmi. A i když jste k ní možná vy skeptičtí, vězte, že nám může poskytnout spoustu benefitů. Dokáže například snížit stres, podporuje vnímání vlastního těla a emoční zdraví nebo zlepšuje naši pozornost. Dnes je na výběr celá řada aplikací, které si můžete stáhnout do mobilu a které vás provedou meditací – ať už jste úplný začátečník, nebo již trochu víte, jak na to.

Vděčnost jako forma pozitivní motivace

To, jak vidíme svět, má obrovský vliv na náš mozek, naše chování a přístup k životu. Biohackeři doporučují vnímat svět s vděčností za všechno, co máme. Prý to má úžasný vliv na celkový dojem z vašeho života a vaše štěstí. Díky tomu, že si například každý večer napíšete tři věci, za které jsme v ten den vděční, můžete se naladit na pozitivní vnímání všech vašich životních okolností a vidět věci v lepším světle.

Ranní ledová sprcha

Zejména v zimě je to trochu sebezápor, ale stojí to za to.

Mezi benefity pobytu ve studené vodě patří:

  • podpora cirkulace krve
  • silnější imunitní systém
  • zlepšení regenerace svalů
  • lepší spánek

Je však nutné upozornit na to, že je třeba vždy postupovat pomalu – a s ohledem na vaše zdraví a celkovou tělesnou kondici. Je dobré začít s vlažnou vodou a postupně snižovat teplotu a prodlužovat dobu pobytu ve studené vodě.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button