Ostatní Péče o tělo

Jak řešit naprosté pracovní vyčerpání a syndrom vyhoření?

Práce lidem zajišťuje nejen finanční aspekty, díky kterým je možno provozovat běžný život, bydlet, svítit, vařit a podobně, jde také o jakýsi společenský status, v jistých chvílích také pracovní a životní poslání. Některá zaměstnání jsou stresující méně, některá více. Práce v medicíně je jednou z nejnáročnějších a nejvíc stresujících. V práci to často bývá hektické, stresující, mnohdy je práce náročná na psychiku. Do toho je omezený čas na rodinu, služby navíc, příslužby a podobně. Není divu, že se mohou u těchto lidí objevovat deprese, pracovní vyčerpání nebo rovnou syndrom vyhoření.

Horší pracovní výsledky, nepozornost

Může se dostavit nechuť k práci, stranění se kolegů a celkové špatný pocit z práce, což může vést k problémům, jako například nedostatek pozornost, laxní přístup a to všechno může mít, zejména pak v oblasti medicíny, v konečném důsledku i fatální následky. Takovéto problémy ovlivňují váš pracovní výkon. Pokud cítíte, že se do práce netěšíte, cítíte nechuť k práci, jste otrávení, unavení, je nutno mít na paměti, že je třeba s tím něco dělat. Jak řešit toto pracovní vyčerpání?

Určete si příčinu

Abyste mohli problém řešit, je nutno přijít na to, co jej vlastně způsobuje. Musíte si určit, co konkrétně způsobuje pracovní vyčerpání a špatnou náladu. Je to kontakt s lidmi? Pracovní kolektiv? Práce samotná? Jakmile si to určíte a najdete příčinu, můžete začít vše řešit. To vám může pomoci najít správný přístup k léčbě.

Poznejte své možnosti

Neprotahujte zbytečně řešení problému. To vaši situaci může jen zhoršit, zhorší to váš zdravotní stav, psychický stav a také můžete v práci začít dělat větší a větší chyby, čehož si všimne také váš nadřízený. Máte-li pocit, že rovnováha mezi pracovním a soukromým životem je špatná a jste víc v práci, poté můžete zvážit pružnější pracovní dobu, popřípadě upravit pracovní směny. V některých případech je možno také uvažovat o změně pracovního postu, kariérním růstu. Můžete se dále vzdělávat na seminářích, školeních a podobně.

Hodnoťte sami sebe

Proveďte sebehodnocení a stanovte si vlastní kvalifikaci. Zaměřte se na osobní výkonnost, současný životní styl, základní hodnoty a postoj k práci. Právě tohle může být skvělý způsob, jak zjistit, zda je vaše současná kariérní dráha ta správná. Ukáže-li se, že ne, pak existují jiná alternativní pracovní místa v oboru nebo i mimo něj, která by vám lépe vyhovovala.

Buďte zdraví

Syndrom vyhoření nebo pracovní vyčerpání mohou provázet deprese a celkově se může podepsat na vašem zdraví. Rušné dny v práci, které vám navíc dávají zabrat psychicky se odráží na nesprávné konzumaci jídla, hladovění a podobně. To samozřejmě bude mít dopad na fyzickou aktivitu. Hlídejte si své zdraví a svou kondici. Vyměňte svůj jídelníček za zdravý, oživte své tělo, pravidelně se pohybujte. Nejenže to prospěje vašemu tělu, ale také se to podepíše na vaší dobré náladě.

Odpočívejte

Nedostatek spánku nebo nekvalitní spánek může způsobit hotovou katastrofu. Naruší to vaše vnitřní hodiny, může vás to oslabit, nesoustředíte se, jste rozrušení a podobně. Bezesné noci způsobují únavu, což se na těle podepisuje například stresem. Najděte si čas na odpočinek, na pravidelný a kvalitní spánek.

Zůstaňte pozitivní

Pozitivní myšlení a síla pozitivity umí hotové zázraky. Mnohdy se to nezná, ale je tomu tak. Často lidé v těch nejtěžších časech v jejich životě ztrácejí pozitivní pohled na věc. Nevidí to dobré, co se v jejich životě odehrává, co je čeká. Zaměřte se na dobré věci na vaší práci. Máte skvělou kolegyni? Pak do práce choďte s myšlenkou, že si dáte kávu a popovídáte si. Najděte si lidi, kteří vám poskytnou morální podporu, někoho, kdo bude poslouchat vaše problémy. Možná půjdete dlouhou cestou, ovšem nebudete na ní sami.

Deprese z pracovního vyhoření můžete držet mimo vaší kariéru. Naučíte se mít vše v rovnováze, budete svůj život mít pod kontrolou a pevně v rukou. Tím získáte lepší pocit, budete šťastnější a spokojenější.

Zdroj

Zanechte komentář

loading...