Jídlo a stravování

Některé zdravé potraviny nejsou tak zdravé jak se domníváte. Ihned je přestaňte konzumovat!

Mnoho lidí ve vašem okolí si pravděpodobně myslí, jak nejsou zdraví. Když se však trochu hlouběji zaměříte na jejich stravovací návyky, rychle zjistíte, že konzumují spoustu zdravých jídel, která by nikdy jíst neměli. Není se však čemu divit se zmatkem obklopujícím etikety se složením a mnohé reklamy. Žhavá slova jako „bez cukru“, „zcela přírodní“ a dokonce „organické“ mohou být pěkně matoucí.

Abychom vám trochu ulehčili vaše trápení, vypsali jsme seznam hlavních potravin, které byste nikdy neměli jíst. Mnoho z nich nejsou vůbec zdravá jídla. Namísto toho je mnoho z nich potajmu cukrovou katastrofou. A pokud se již nějakou chvilku věnujete zdraví, jistě víte, že potraviny s velkým obsahem cukru působí zánětlivost ve vašem těle. Jiné potraviny dokonce mohou rozhodit vaše hormony nebo se snaží zamaskovat obsah velice nechutných složek.

Hlavní zdravé potraviny, které byste nikdy neměli jíst

  1. Ovocné džusy

Ovocný džus je nebezpečný asi jako přeslazené limonády. Přemýšlejte nad tím takto: Když se posadíte na gauč a vypijete sklenici pomerančového džusu, zkonzumujete naráz šťávu ze čtyř středních pomerančů v rámci doslova několika sekund, nebo nanejvýš několika minut. Srovnejte to s množstvím času, který by vám zabralo sníst tyto čtyři pomeranče, a rychle pochopíte, že konzumace ovoce v jejich normální formě je jednoduše nejlepší. (Z velké části hlavně díky vší té zdravé vláknině.)

Ovocný džus je tak nebezpečný zejména kvůli fruktózovému faktoru. Podle jedné studie z roku 2014 bylo zjištěno, že běžný ovocný džus obsahuje 45,5 gramů koncentrace fruktózy na litr. Pro limonády je to 50 gramů. Naše těla nejsou vytvořena na to, aby zvládala takový druh fruktózového přetížení. Přestože glukóza slouží jako palivo pro naše tělo, fruktóza se zpracovává prakticky exklusivně v játrech, kde se mění na tuk.

  1. Sójové bílkoviny

Sójové produkty pro vás nejsou zdravé, jak hlásá nynější populární domněnka; alespoň co se týče nefermentované sóji. Fermentovaná sója je jedna věc, ale konzumace edamamu, sójového mléka a sójové bílkoviny je již jiná pohádka.

Většina sóji pěstované v západních zemích je geneticky upravovaná, aby odolala působení glyfosátu, který je aktivní ingrediencí v prostředcích na zabíjení plevele. Poměrně nedávná norská studie objevila „extrémní“ množství glyfosátu v sóji pocházející z Ameriky, což znamená, že mnoho lidí konzumuje pesticid, když jedí neorganickou sóju. A to je vážný problém vezme-li se v potaz, že glyfosát je spojován s mnoha zdravotními obtížemi, včetně úmrtí lidských buněk.

Obecně se přijímá, že dlouhodobé užívání sójových doplňků stravy jako je například sójový protein, není bezpeční, protože je spojováno s následujícími:

  • Senná rýma
  • Astma
  • Rakovina prsu
  • Cystická fibróza
  • Hypotyreóza
  • Onemocnění ledvin
  • Rakovina močového měchýře
  1. Popcorn do mikrovlnky

Popcorn je plný pochybných ingrediencí a rozhodně nestojí za tu trochu ušetřeného času a námahy. Hlavní problém? Ony pytlíky, v kterých se popcorn nachází, jsou zevnitř potažené nepřilnavými perfluorochemikáliemi, které jsou spojované se vznikem rakoviny.

Dalším velkým znepokojením je diacetyl. Tato složka falešné máslové příchutě působí vážná plicní onemocnění, když se vdechne ve velkém množství.

Lepší možnost: Až váš příště přepadne chuť na nějaký ten popcorn, jednoduše si udělejte váš vlastní. Kupte si obyčejná organická kukuřičná zrníčka v obchodě se zdravými potravinami. Použijte kokosový olej nebo organické máslo a přidejte 3 polévkové lžíce do těžkého hrnce z nerezové oceli. Do tohoto hrnce vložte dvě kukuřičná zrníčka a vyčkejte, dokud jedno nepraskne. Poté přisypte 1/3 hrnku kukuřice do hrnce a zakryjte pokličkou. Jakmile začnou zrnka pukat, protřepávejte hrnec, aby mohla unikat pára a zabránilo se připalování zrnek. Až pukání přestane, sundejte hrnec z vařiče a dochuťte dle libosti. Mezi skvělé posypky patří například lahůdkové droždí (chutná jako sýr!), mletý česnek a cayenský pepř.

  1. Margarín

 

Čekali byste, že mýtus o margarínu již dávno vymře, přesto ho stále spousta lidí stále používá.

Původní nápad byl, že margarín obsahoval méně nasyceného tuku než máslo, tudíž by chránil sršení zdraví. To však vůbec není pravda.

Bohužel však původní použité tuky v margarínech byly trans-tuky. Je to obzvláště tragické, když si člověk uvědomí, že v dnešní době jsou trans-tuky zodpovědné za cca 50 000 smrtelných infarktů ročně. Trans-tuky navíc zvyšují riziko vzniku cukrovky druhého typu a mnoha jiných vážných zdravotních obtíží.

Přestože trans-tuky se již od té doby z margarínů odstranily, je nutné podotknout, že nyní mnoho margarínů obsahuje továrně zpracované tuky, které by se nikdy v přírodě nenašly.

Lepší možnost: Vybírejte raději normální máslo nebo ghee (pročištěné přepuštěné máslo) od travou krmených krav. Nebo můžete vyzkoušet kokosový olej.

  1. Pochybné kávové nápoje

Přínosy pití kávy jsou skutečné. Vědci dokonce zjistili, že pití kávy může ochránit člověka před jaterní cirhózou a pomoci lidem žít déle po transplantaci jater. Tyto neuvěřitelné přínosy se však spláchnou do záchodu, když ke kávě přidáte jiné ingredience. Řeč je o nadbytečném cukru nacházejícím se v populárních kávách latte. Věděli jste, že klasické dýňové latte obsahuje ohromné množství až 50 gramů cukru? Všechen ten cukr, zejména kukuřičný sirup s velkým obsahem fruktózy, drtivě ničí naše játra, a dokonce přispívá k nealkoholickému ztukovatění jater. Nehledě na to, že kávové nápoje často obsahují ve šlehačce carrageenan, který poškozuje střeva.

Lepší varianta: Držte se černé kávy nebo v česku populárního turka.

Zdroj

error: Content is protected !!