Krása Uncategorized

12 špatných spánkových návyků, kterých je dobré se zbavit

Profilový obrázek
Napsáno redakce

V mnoha studiích se uvádí, že je dobré spát minimálně osm hodin denně. Existuje však spousta drobností, které vám ve spánku mohou bránit.

Nespavost nebo problémy se spánkem

Také se vám jistě už někdy stalo, že jste leželi v posteli, chtělo se vám spát, ale nešlo to. Převalovali jste se ze strany na stranu a spánek pořád nepřicházel. Počítáte pak, kolik hodin ještě budete spát, když teď usnete a ono nic. Ráno vstáváte celí rozlámaní, unavení a bez energie.

Nebo se vám také jistě už stalo, že jste usnuli, ale během noci se několikrát probudili, vzbudí vás každý zvuk nebo otočení v posteli. Ráno je stejné, nevyspalí, unavení a bez energie. Jednou nebo dvakrát se to ještě dá snést, ale co když se tak děje pravidelně? Zkuste se zaměřit na to, co děláte před spánkem. Můžete si totiž sami znesnadňovat usínání. Je určitě dobré se vyhnout těmto návykům před spaním.

Nechoďte spát se studenými nohami

Před spaním své nohy zahřejte, ideální jsou v takovou chvíli ohřívací podložky nebo ponožky. Nohy je nutno udržovat v teple, protože jakmile jsou studené, pravděpodobně vám budou znesnadňovat usínání, popřípadě vás budou budit ze spaní.

Připravte si své rituály

Před spaním je dobré si utvořit rituály, které si vaše tělo osvojí a bude vědět, že je čas ke spánku. Vyvětrejte v ložnici, jděte do koupelny, vyčistěte si obličej, zuby, omyjte pleť a pročešte vlasy a to vše každou noc před spaním.

Nekonzumujte na noc kávu

Káva obsahuje kofein, který dodává tělu energii a posiluje jej. Cítíte se tak svěží a plní energie. V takovém rozpoložení neusne snad nikdo. Pijte kávu nejméně čtyři hodiny před spánkem.

Spěte na „správné“ straně

Vyhněte se spaní na břiše nebo na zádech, lepší je spát na boku. Kromě toho najděte to ideální místo, kde se vám dobře usíná.

Elektroniku dejte pryč od postele

Než půjdete spát, je dobré se vyvarovat všem elektronickým zařízením. Pokud je to jen trošku možné, nepoužívejte před spaním počítač, mobilní telefon a podobně. Jas obrazovky má vliv na oči a především na mozek, což naruší váš odpočinek.

Vyhněte se čtení

Ano, i čtení je dobré se vyhnout před spaním. Navíc si knihu nedávejte k posteli, aby vás to nelákalo.

Jemný budík

Používáte-li stále budík, pak takový, který nemá příliš jasné číslice a světlo, protože i to může mít vliv na váš mozek a může to narušovat spánek.

Hodinu před spaním nepijte

Vyhněte se nápojům před spaním. Pokud jste těsně před spaním vypili sklenici vodu, může se vám hůř usínat, budete muset vstávat na záchod, což proces usínání naruší. Můžete také usnout a poté se během noci až třikrát probudit.

Vyhýbejte se odpolednímu spánku

Pokud máte svůj rituál odpoledního spánku, zkuste se ho vyvarovat. Může se vám to pěkně vymstít. Může to narušit celý váš systém a v noci se vám bude spánek vyhýbat.

Nekvalitní matrace

Chcete-li se dobře vyspat, musíte dbát také na to, kde budete spát. Postel musí být kvalitní, zejména pak matrace. Různé zóny, tvrdost, správné polohování a podobně.

Vyhněte se jídlu před spánkem

Máte ve zvyku se před spaním najíst? Pak se vám může špatně usínat, cítíte se plní. Může vás bolet žaludek. Tělo vás během noci může probudit, aby jídlo strávilo. Večeři si dejte nejpozději dvě hodiny před spaním.

Vyhněte se večernímu cvičení

Po cvičení je tělo napumpováno adrenalinem a energií, proto jen tak neusnete. Cvičte minimálně tři hodiny předtím, než půjdete do postele.

Zdroj

O autorovi

Profilový obrázek

redakce