Krása Přírodní léčba Zdraví

10 důvodů, proč japonské ženy zůstávají štíhlé a nevypadají starší

Navštívili jste někdy Japonsko nebo jste si velmi dobře prohlédli japonské ženy? Pak určitě přemýšlíte nad tím, jak je možné, že zůstávají povětšinu doby mladé, štíhlé a krásné po celý život. Je to poněkud zvláštní, nemyslíte? Proč zrovna v Japonsku umí ženy udržet mladistvý vzhled a v jiných koutech světa s věčným mládím bojují? Kde je jejich tajemství?

Věčné mládí přímo z Japonska

Jejich mladistvý vzhled má klíč v kuchyni a především životním stylu. Vůbec lidé v Japonsku žijí a hlavně jedí zdravě což je přímým klíčem k dlouhověkosti. Ve skutečnosti je Japonsko domovem s nejvyšším věkem lidí, žijí zde i víc, než sto let. Nesoustředí se pouze na chuť v jídle, ale také na to, jaké potraviny konzumují, jaké zdravotní přínosy pro tělo mají. Níže vám přinášíme důvody, proč japonské ženy vypadají mladé a štíhlé i ve vyšším věku. Jaké to jsou?

Zelený čaj

Jde o jednu ze základních ingrediencí v Japonsku. Pití zeleného čaje je starodávný obřad, který je posvátný a to včetně přípravy čaje matcha. Kromě skvělé chuti má zelený čaj také spoustu přínosů pro lidské zdraví a pro lidské tělo. Je plný bioaktivních látek a fytonutrientů (flavonoid a katechiny). Tyto látky jsou silné antioxidanty, které mohou pomoci snížit zánět vyvolaný volnými radikály, které způsobují předčasné stárnutí a různé další nemoci. V zeleném čaji najdete také speciální katechin, který má skvělý přínos pro lidské zdraví. Jde o epigallocatechin galát (EGCG) a předpokládá se, že podporuje zdravé tepny, snižuje špatný cholesterol, snižuje aktivitu trombocytů, způsobuje tvorbu krevních sraženin a dokonce umí chránit buňky před rakovinou. Pijte zelený čaj ve dvou až třech šálcích denně. Extrakt ze zeleného čaje najdete také jako doplněk stravy.

Konzumace fermentovaných potravin

Fermentované potraviny prochází procesem laktózní fermentace, která udržuje přirozené živiny v potravinách a vytváří prospěšné enzymy, vitamíny B, omega-3 mastné kyseliny a různé probiotika. Díky tomuto procesu se podporují přátelské střevní bakterie, potraviny se snadno rozpadají, čímž se stávají lépe stravitelnými. A to pomáhá k úbytku hmotnosti a trávení, odstraňuje škodlivé toxiny z těla a buněčné tkáně.

Oblíbenost mořských plodů

Japonci preferují mořské plody přes maso, zabraňují mnoha zdravotním problémům jako například vysoká hladina cholesterolu, obezitě a zánětlivých onemocnění. Lidé v Japonsku také často konzumují rýži nebo nudle s mořskými plody jako například tuňák, losos, makrela nebo krevety. Mořské plody pomáhají zmírňovat záněty a podporují zdraví nervového systému. Ryby jsou vysoce kvalitní bílkoviny, omega-3 mastné kyseliny, které pomáhají při odstraňování tělesného tuku, zejména v oblasti břicha, podporuje hladkou pokožku a brání vzniku kožních nemocí jako například atopická dermatitida, psoriáza, akné, nemelanomální rakovina kůže a podobně. Japonci ryby konzumují všemi možnými způsoby, vaří, grilují, smaží, pečou a podobně.

Konzumují menší porce

Japonci věří, že menší porce jídla jsou lepší a vyváženější pro lidské zdraví a trávení. Jíst méně pro ně znamená menší příjem kalorií a brání to tak přejídání a následnému přírůstku hmotnosti. Jídlo podávají na malé talířky, jídlo uspořádávají hezky na talíř, aby vše lahodilo nejen žaludku, ale také oku. Japonci navíc využívají jen čerstvé jídlo, nikdy se nezatěžují velkými porcemi.

Chůze jako rituál

Lidé v Japonsku hodně chodí a tak zůstávají víc fit. Brání to srdečním problémům, zmírňují stres, zvyšuje se energetická hladina těla a zlepšuje se při chůzi nálada. Vzhledem k tomu, že ve městě je vysoká koncentrace lidí, často Japonci jezdí na kole ke stanici metra.

Žádné jídlo za chůze

Japonci respektují svůj čas jídla, tudíž se domnívají, že je velmi neslušné a hrubé jíst za chůze. Zatímco se věnují konzumaci jídla, tak nedělají nic jiného. Vzpomeňte si, kdy jste se naposledy najedli v kuchyni, bez televize, práce, novin a podobně? v Japonsku se jí pomalu, používají se hůlky, tedy žaludek má mnohem víc času na zpracování jídla a mozek dostává do těla signál, že je plný.

Zdravé metody vaření

Obvykle konzumují surové potraviny, zřídkakdy jde o smažené potraviny. I když podávají smažená jídla jako například tempura, kombinují ji se syrovými a fermentovanými potravinami, což zajišťuje rovnováhu jídla.

Cvičí bojová umění

Mnoho jedinců v Japonsku praktikuje určitou formu bojového umění například judo, aikido, karate a mnohé další. Zlepšuje se zdraví srdce, pružnost svalů, zvyšuje se vytrvalost, síla svalů, zpomaluje se stárnutí a pomáhá udržovat váhu či případně pomáhá při hubnutí.

Horké jarní koupele

Japonci věří, že horké jarní koupele zlepšují a podporují dlouhověkost. Takzvané onsen prameny najdete po celém Japonsku a jsou prospěšné pro celkové zdraví. v koupelích se objevuje spousta minerálů jako například vápník, oxid křemičitý, niacin nebo hořčík. tyto minerály jsou absorbovány přes kůži a zvyšují hydrostatický tlak v těle, což vede k lepší cirkulaci a průtoku kyslíku. Pomáhá také při relaxaci a řeší problémy se spánkem.

Zdravé dezerty

Namísto sladkostí jsou v Japonsku jako dezerty populární kousky ovoce. Jejich sladkosti se vyrábí z rafinované mouky, obsahují mnohem méně karamelu a neobsahují tolik špatných složek. Raději sáhnou po sladkostech, které se vyrábějí ze zdravých ingrediencí například sladké brambory, ovoce nebo pohanková mouka.

Zdroj

error: Content is protected !!