Zdravé tipy

Zlepšete váš zrak pomocí Batesovy metody. Zvládnete to sami

Máte občas pocit, že váš zrak slábne a už to rozhodně není to, co to bývalo? Asi to nemusí být jen vaše zdání, s věkem se samozřejmě zrak přirozeně zhoršuje a vy můžete mít potíže zaostřovat na blízké předměty, nebo naopak dobře vidět do dálky.

Existuje možnost, jak si zlepšit zrak tréninkem – pomocí metody doktora Batese. William Bates byl uznávaným očním lékařem, který se věnoval výzkumu a léčbě vážných očních vad. Podařilo se mu zjistit, že zaostřování oka probíhá pomocí svalů, ale také to, že kvalita našeho vidění souvisí i s našimi emocemi a naším psychickým stavem.

Jak vám tato metoda pomůže?

Většina potíží s očima se řeší pomocí brýlí, čoček nebo operace. Podle Batesovy metody se ale dá k napravení zraku použít série jednoduchých cviků, kterém mohou pomoci udržet oči v dobré kondici. Brýle tak nemusí být vždy nutností, někdy existují i jiné možnosti. Stačí pravidelně posilovat zrak, aby nezlenivěl a byl stále perfektní.

Je však nutné upozornit, že tato metoda je skvělá pro všechny, kteří bojují se zhoršujícím se zrakem, není ale lékem na vážné choroby jako je šedý nebo zelený zákal. V takových případech je naprosto nezbytné vyhledat očního lékaře a s návštěvou neotálet.

Batesova metoda se zaměřuje na udržení přirozeně zdravého zraku a oddálení vzniku krátkozrakosti v důsledku stárnutí a únavy zraku. Pokud tedy například pracujete s počítačem, je to dobré řešení jak zabezpečit, aby vaše oči zůstaly v dobré kondici dlouhodobě. Batesova metoda dokáže zmírnit také šilhání, astigmatismus nebo dalekozrakost.

Jak cvičit?

Cviků je celá řada a je možné je procvičovat prakticky kdykoliv a kdekoliv. Jedná se o například o zakrývání jednoho a druhého oka, mrkání, představování si různých barev se zavřenýma očima, pohybování očima ze strany na stranu anebo i proplachování očí studenou a teplou vodou.

Důležitá je především pravidelnost ve cvičení. Vždycky, když si vzpomenete a máte zrovna chvilku klidu, je vhodné některý cvik zacvičit v několika sériích. Nastavte si určitou rutinu, kterou budete pravidelně dodržovat. Ideální je cvičit Batesovou metodu alespoň dva měsíce v kuse, abyste mohli zaznamenat nějaké zlepšení.

Světlo

Významný vliv na kvalitu našeho zraku a na to, jak dobře nám budou oči sloužit, má i světlo. Proto nám rodiče v dětství tolikrát opakovali, abychom nečetli při špatném světlem. Měli rozhodně pravdu. Naše oči jsou totiž přizpůsobeny slunečnímu záření, ne umělému světlu s odlišným spektrálním složením, které oči přetěžuje. Umělému světlu jsme ale vystavováni skoro častěji než tomu běžnému, slunečnímu. Má to na naše oči špatný vliv a my bychom se měli naučit tento vliv eliminovat a naše oči účinně chránit.

Oční lékaři uznávající i alternativní způsoby léčby proto doporučují pobývat co nejvíce venku, na přirozeném slunečním světle. Pokud to není z nějakého důvodu možné, je také řešením pořídit si speciální plnospektrální osvětlení. Toto světlo se svým složením více blíží přirozenému slunečnímu světlu a pro naše oči je přirozenější. Možná je tedy dobrým řešením pořídit si alespoň jedno takové světlo na čtení večer.

Pod umělým osvětlením, které nemá vyvážené barevné spektrum, se zornička rozšiřuje podstatně víc než při stejně silném slunečním svitu. Následkem toho může být pak trvalé rozšíření zorniček, což může mít za následek světloplachost. Zvyšuje se také riziko vzniku zeleného zákalu.

Prevence

Základem je tedy především včasná prevence. To znamená řešit problémy ještě předtím, než nastanou. To, že nyní vidíte dobře, neznamená, že budete stejně ostře vidět i za deset let. A to, jak budete o svůj zrak pečovat nyní, se později projeví.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Back to top button