DetoxikaceNávod

Udržte vaše cévy v perfektní kondici. Vaše srdce se vám odvděčí

Zdraví kardiovaskulárního systému je naprosto nezbytné. A o to více alarmující je, že stále více lidí trpí na ucpávání cév, což může ve výsledku vést k infarktu nebo mozkové příhodě či dalším zdravotním potížím. Jak si tedy udržet cévy v perfektním stavu?

Naše oběhová soustava zastává v lidském těle celou řadu funkcí. Rozvádí živiny z trávicí soustavy přes játra do všech tělesných orgánů, odvádí odpadní látky do ledvin a do pokožky a řídí termoregulaci. Je naprosto nezbytné, aby pro všechny tyto činnosti byly cévy čisté a dobře průchodné.

Během života se v cévách hromadí plak, který zvyšuje riziko mrtvice a srdečních potíží. Je nezbytné udržovat cévy čisté a zabraňovat jejich zanesení.

Pozor na tuky

Tuky nejsou samy o sobě špatné, ale není tuk jako tuk. Některým tukům je lepší se zcela vyhýbat, protože právě ony jsou na vině toho, že se cévy zanáší. Organismu neprospívají hlavně tzv. nasycené tuky, mezi něž patří sádlo, lůj, tučné maso a mléčné výrobky. Překvapivě je však obsahuje i protežovaný kokosový olej. Tyto mastné kyseliny obsahují špatný cholesterol, který znesnadňuje udržování zdravé hmotnosti, způsobuje nárůst váhy, vysoký krevní tlak a přispívají ke vzniku kardiovaskulárních chorob.

Více česneku

Česnek je v přírodní medicíně dobře známý pro své léčivé schopnosti a uplatní se i při udržování zdravých cév. Česnek může být nápomocný při snaze udržet si zdravé cévy – podle výsledků studie totiž brání tvorbě nánosů v cévách, a dokonce může přispívat ke zmenšení již vytvořených plaků. Pokud máte tedy česnek rádi, nebojte se jej přidat do jídel ještě více, prospějete i svému zdraví. V ideálním případě je však lepší konzumovat česnek čerstvý, nikoliv po tepelné úpravě. Tak už přichází o některé výživové hodnoty.

Lutein

Lutein je žlutooranžové barvivo, které je produkováno výhradně rostlinami. Hraje významnou roli nejen při ochraně našeho zraku, ale také při prevenci aterosklerózy. Při tomto onemocnění dochází k tomu, že se tuk ukládá do cévní stěny a způsobuje tuhnutí cév a jejich zužování. Výrazně se tak snižuje průtok krve, a také se zvyšuje krevní tlak. Toto onemocnění se rozvíjí většinou velmi pomalu a nenápadně a uniká pozornosti většinou až do stavů, kdy už je situace poměrně vážná. Dokonce je ateroskleróza jednou z nejčastějších příčin úmrtí ve vyspělých státech. Dopřejte si tedy dostatek luteinu, který pomůže riziko eliminovat. Najdete jej v listové zelenině, například kapustě, špenátu a zelí, dále v mrkvi a paprice, ve žlutočerveném ovoci a ve vejcích.

Alkohol

Do jisté míry platí, že konzumace alkoholických nápojům může srdci i prospívat. Pravidelná větší konzumace alkoholu ale na zdraví působí negativně. Zvyšuje hladinu cholesterolu, krevního cukru, kyseliny močové, může vést k cirhóze jater, rozvoji nádorových onemocnění a závislosti. Rozhodně tedy není doporučení hodné věnovat se konzumaci alkoholu příliš často. Občasná skelnička vína či piva neuškodí, ale když si ji nedáte, vaše zdraví tím nijak neutrpí. Takže pokud víte, že to ve vašem případě u skleničky nikdy neskončí, raději se alkoholu úplně vyhněte.

Vitamíny

Řada vitamínu má nepopiratelný pozitivní vliv na zdraví srdce. Patří mezi ně zejména vitamíny B6, B12 a vitamín C. Pomáhají udržovat stěny tepen pružné a zabraňují poškození, které může vést ke krevním sraženinám a hromadění plaku. Vitamín B6 najdete třeba v ořeších, ovoci a mase, B12 získáte z mléčných výrobků, vajec a masa a vitamín C samozřejmě najdete zejména v ovoci a zelenině. Samotné vitamíny však nejsou spásonosné. Více než konzumace potravinových doplňků je důležitý náš celkový životní styl a komplexní stravování.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Back to top button