KrásaPřírodní léčba

Kolagen lze bez nadsázky nazvat elixírem mládí. Naučte se jej v těle aktivovat i vy

Kdo by nechtěl najít tajný elixír mládí, který by vás udržel po dlouhou dobu pořád stejně mladé a krásné? Lidé se hledání tohoto tajného zázraku věnují už celá tisíciletí – bohužel ne zcela úspěšně. Většina krémů, které vám tvrdí, že vám vrátí ztracenou mladost, jsou spíše jen reklamní slogany než cokoliv jiného.

Jestli existuje skutečný elixír mládí, pak se jmenuje kolagen. Vypíná kůži, zajišťuje její správnou vlhkost a pružnost, zmírňuje celulitidu, prostě na pohled omlazuje. A tuto skvělou látku najdeme přímo u nás v těle – jde jen o to, jak její produkci podpořit.

Kolagen skutečně dokáže zpomalit stárnutí, ale s přibývajícím věkem se jeho množství v těle snižuje. Kolagen je ve vodě nerozpustná bílkovina, která je základní stavební hmotou pojivových tkání. Tvoří 30 procent hmotnosti bílkoviny člověka, 10 procent celkové hmotnosti člověka a až 70 procent kůže. Jeho nedostatek se projevuje nejen na stavu pokožky, ale také tím trpí klouby a šlachy.

Každý máme dostatek této důležité bílkoviny již od narození. S přibývajícím věkem kolagenová vlákna ztrácí svou elasticitu a už od dvaceti let věku začínají ochabovat a dávat prostor projevům stárnutí – mohou se tak začínat objevovat vrásky, povadlá a šedivá kůže bez života, pigmentové skvrny a další.

Jak podpořit tvorbu kolagenu?

Abychom tvorbu kolagenu v pleti podpořili, je důležité do jídelníčku zařadit množství aminokyselin. Ale kde takové látky najít? Odborníci doporučují například želatinu. Jenže problém je, že želatiny bychom museli sníst obrovské množství, aby to mělo nějaký dopad.

Lepší je tedy zaměřit se na jiné cesty. Pomůže například vitamín C. Právě ten je klíčový pro tvorbu kolagenu v těle. Pomeranče, citrony, brokolice, kapusta, šípky nebo mandarinky, které symbolizují chladnější roční období, jsou jeho velkým zdrojem. Dále se hodí doplnit nebo omega-3 mastné kyseliny, které najdeme například v mořských rybách nebo ořeších. Pokud si je dopřejete alespoň dvakrát do týdne, měli byste zaznamenat viditelný rozdíl.

Překvapením pro některé může být důležitá funkce síry v našem těle. Tento prvek je mimořádně důležitý pro správnou syntézu kolagenu. Je součástí bílkovin, takže bychom měli vybírat potraviny, jež jsou na ně bohaté. Sem patří maso, drůbež, ryby, vaječné žloutky, ale i česnek, cibule, růžičková kapusta nebo chřest. Dobrým zdrojem jsou i kvašené potraviny.

Když přírodní cesta nestačí

V prvé řadě bychom měli usilovat o doplnění kolagenu přirozenou formou. Je to pro naše tělo nejlepší a takový kolagen je pro tělo nejlépe využitelný. Jenže pokud se vám nedaří zásoby doplnit nebo některé z doporučovaných pokrmů nejíte či nemůžete jíst, je nutné poohlédnout se i po jiné variantě.

Při výběru doplňků upřednostňujte ty, které obsahují krystalický kolagen. Takovýto kolagen se může užívat dlouhodobě, aniž by měl jakékoliv nežádoucí účinky. Na trhu je takových prášků či tabletek spousta, ale sázejte raději na kvalitu než na kvantitu.

Způsob, který využívá také velké množství lidí, jsou metody estetické medicíny. Ne každý je ochoten zákroky podstoupit nebo si je zaplatit, ale většina těch, kteří to vyzkouší, jsou nadmíru spokojeni. Jde například o mikrojehličkovou radiofrekvenci, která teplem aktivuje vlákna kolagenu a elastinu, a ta se poté napnou. Efekt na celé tělo má například kolagenárium, což je procedura, která pomocí speciálního světla startuje v pleti novou tvorbu kolagenu a elastinu. Dochází k pěknému vypnutí pleti, redukují se vrásky a často i akné nebo pigmentové skvrny.

S přibývajícím věkem se tedy dá vypořádat různými způsoby. A vidíte sami, že elixír mládí si vlastně už nosíme uvnitř těla. Je jen dobré vědět, jak jej využít a aktivovat jeho skvělé účinky. Nyní už toto tajemství znáte i vy.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button