CvičeníKrása

Vyberte si správnou sportovní podprsenku. Nepodceňte kvalitu a oporu

Pokud pravidelně sportujete, bez kvalitního prádla se neobejdete. Platí to jak pro muže, tak i pro ženy, ale u dam je situace ještě trochu komplikovanější. Dobře padnoucí prádlo nepotřebují jen kvůli komfortu a svobodě pohybu, ale z čistě praktických důvodů – zabrání tak nepříjemným bolestem prsou i povislým ňadrům.

Zejména obdařené ženy většinou při výběru sportovní podprsenky dost tápou. Často netuší, že podprsenky se prodávají v různých provedeních, které poskytují jinou oporu, a také netuší, podle čeho by měly volit. Rozhodně také není pravdivé to, že na sport vám stačí obyčejná podprsenka, kterou nosíte běžně. Nestačí – při náročnější fyzické námaze dostávají prsa zabrat a potřebují pevnou oporu, kterou jim zaručí jen skutečně kvalitní sportovní prádlo. Sportovní podprsenky jsou totiž přizpůsobeny pro cvičení a dokážou například pohyb prsou při prudkém cvičení snížit až o polovinu, čímž brání vytahání kůže i bolesti.

Jak tedy kvalitní sportovní prádlo vybrat? Řiďte se těmito radami:

Zkoušení v pohybu

Sportovní podprsenku si kupujete proto, že v ní chcete běhat, skákat, jednoduše se aktivně hýbat. Otestujte si ji tedy při těchto aktivitách. Nestačí se na sebe podívat v kabince do zrcadla a zhodnotit, zda vám prádlo sluší. Je potřeba zkusit si alespoň na místě nasimulovat pohyb, který v podprsence plánujete dělat. Tak nejlépe poznáte, zda vše drží, jak má, a podprsenka vás nijak neomezuje. Správná sportovní podprsenka by měla při pohybu minimalizovat pohyb prsou do všech stran.

Výběr opory

Zavedení výrobci dnes označují sportovní podprsenky dle toho, zda poskytují lehkou, střední nebo silnou oporu. Vybírejte podle velikosti vašich prsou i typu pohybu. Zatímco na jógu klidně stačí opora lehká, na běh vám prospěje silná opora. Pokud máte malá prsa, která se při pohybu nijak nehýbou, nemusíte si s oporou příliš lámat hlavu, ale jestliže jste obdařenější, je toto rozlišení zásadní. Čím větší prsa máte, tím pevnější podprsenku volte. Kvalitní oporu zajistí pevný materiál, který prsa přitiskne k tělu, čímž zabrání jejich pohybu.

Správná velikost

Jako u každého prádla, velikost je klíčová. U sportovních podprsenek to navíc může být o to těžší, jelikož řada z nich nemá zapínání a natahují se volně přes hlavu. Hůře tak můžete hledat ideální obvod právě pro vás. Vždy se řiďte tím, jak vám podprsenka sedí na těle – to znamená, že kupovat podprsenku bez zkoušení je skutečně jako výstřel do tmy. U různých střihů vám navíc mohou vyhovovat odlišné velikosti a pokud si podprsenku pořádně neotestujete přímo na sobě, nemůžete vědět, zda vám bude sedět.

Vhodný střih

Určitě jste si všimly, že sportovní podprsenky mají mnoho různých střihů a provedení. Některé jsou ryze praktické, jiné více sexy. Pokud máte menší ňadra, obvykle budete mít výběr širší. Pokud chcete naopak získat především maximální oporu, pak musí jít častokrát móda stranou. Obecně platí, že čím větší prsa máte, tím širší ramínka byste měla volit. Taktéž lepší oporu vám poskytne více látky, která pokrývá záda. Pro nejnáročnější cvičení proto volte široká ramínka s překřížením na zádech nebo přímo s celými zahalenými zády.

Funkční materiál

Kvalitní podprsenka na cvičení musí být vyrobena z materiálu, který odvádí pot, je pevný, odolný a příjemný na pokožku. Kvalita materiálu samozřejmě výrazně ovlivňuje životnost podprsenky. Nevyplatí se tedy za každou cenu šetřit, ale raději zainvestovat do dražšího, za to však odolnějšího kousku.

Jak dlouho vydrží

Jak je zmíněno v předchozím bodě, životnost prádla je velmi individuální a záleží hodně na kvalitě materiálu, ale i na praní a na četnosti využívání. Někomu tedy podprsenka vydrží ve skvělé kondici rok, jinému pár měsíců. Obvykle se uvádí, že materiál ztrácí svou pružnost okolo 30.–40. vyprání. To se dá samozřejmě oddálit například tím, že budete používat šetrný prací program, vhodný prací prostředek nebo budete podprsenku prát pouze v ruce. Na sportovní oblečení se také nemá přidávat aviváž ani bělidlo a neměla by se sušit v sušičce.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Back to top button