Jídlo a stravováníKrása

Tyto potraviny vám zhoršují celulitidu. Vyhněte se jim a budete vypadat lépe

Také váš pohled v zrcadle občas zatoulá směrem k vašim hýždím a stehnům? A to, co vidíte, se vám ani trochu nelíbí? Celulitida je z velké části normální a má ji každá žena (dokonce i řada mužů). Přesto je přirozené, že ji chceme co možná nejvíce eliminovat. Vyplatí se investovat do drahých krémů, zábalů a procedur? Tyto postupy mohou mít dost nejistý výsledek. Na rozdíl od toho je docela jisté, že existují konkrétní tipy potravin, které celulitidu zhoršují. Pokud je vyřadíte ze svého nákupního seznamu, máte poměrně dobrou šanci, že se vám podaří celulitidu usměrnit a zmírnit její viditelnost. 

Slané sýry

Všichni je milujeme – zejména si jimi rádi zpestřujeme letní saláty. Jenže balkánský sýr anebo sýr feta také obsahují pořádnou dávku soli, která v našem těle zadržuje vodu. Právě tento efekt nakonec vede k tomu, že je celulitida viditelnější a problémy se mohou zhoršovat. Vyplatí se sledovat obsah soli v potravinách. Sýry je určitě dobré v jídelníčku mít, ale zacházejte opatrně s množstvím.

Grilovací omáčky a dresingy

Grilovačky milujeme všichni – a to nejen v létě. Většina z nás může grilovaným masem řešit oběd v týdnu nebo i o víkendu. A co k tomu? Přeci omáčku nebo dresing. Pokud si zvolíte vhodné maso, přidáte zeleninu a zvolíte rozumné množství, pak v tom není žádný problém, ale s omáčkami musíte šetřit.

Kupované omáčky jsou skrytou hrozbou pro vaši linii i celulitidu. Jakto? Takové omáčky mají často složení přes několik řádků, jsou plné cukru, soli a různých konzervantů. S ohledem na celulitidu je potřeba s nimi dost šetřit. Existuje spojitost mezi příjmem cukru, stárnutím pleti a poškozením cév. Oslabené cévy poté způsobují zhoršenou cirkulaci vody a následně i její zadržování. A výsledek? Celulitida bude opět patrnější. Jestliže jim jednoduše nedokážete odolat, volte alespoň ty se sníženým obsahem cukru, soli a energie.

Nejlepším řešením je ale připravit si lehký jogurtový dip z řeckého jogurtu, čerstvých bylinek a česneku. Taková omáčka není pro vaši linii ani celulitidu žádným problémem.

Sójová omáčka

Všichni máme rádi sushi. Možná jste si ale všimli, že po konzumaci sushi jsou vám džíny těsnější a celulitida je vidět víc. Může to mít souvislost s konzumací sójové omáčky. Opět jde o vysoký obsah soli. Ten způsobí, že se cítíte otekle a nafoukle. Pouhých 100 ml omáčky může obsahovat až 17 g soli. A když bereme v úvahu, že denní hranice příjmu soli je 5 g, taková sushi party s tím může dost zamávat. Vyberte si proto alespoň variantu s nižším obsahem soli – stačí číst etikety.

Uzeniny a salámy

Jasně že dát si občas obložený rohlík s vysočinou nebo uherákem není žádná tragédie, ale pokud je tohle vaše každodenní svačinka, není divu, že vaše zdraví ani celulitida nejsou zrovna v dobré kondici. Uzeniny (salámy, slanina, párky, klobásy a podobně) mají velmi vysoký obsah soli a tuku. Tato kombinace znamená doslova pohromu pro celé vaše tělo, ale viditelně se to podepíše zejména na vaší celulitidě. Není přeci nutné jíst tučné uzeniny – vyměňte je za kvalitní šunku s vysokým obsahem masa. K tomu si dejte dostatek vody a také zeleniny a není třeba se ničeho obávat.

Bílé pečivo či pizza

Tyto výrobky obsahují vysoký podíl rafinovaných sacharidů. Při zvýšeném příjmu těchto látek dochází k procesu glykace, což vede i k poškození kolagenu a elastinu. To jsou látky, které jsou zodpovědné za pevný vzhled kůže a méně viditelnou celulitidu. Jestliže je váš jídelníček plný těchto potravin, může kůže snadno ztrácet pevnost, pružnost a vaše stehna můžou zdobit nechtěné ďolíčky. Bílé pečivo vás také tolik nezasytí, sníte jej více, a proto snáze přiberete i tuk.

Sladké nápoje a další potraviny s vysokým obsahem cukru

Všímáte si, že s každými narozeninami se celulitida objevuje výrazněji? S postupujícím věkem totiž naše tělo produkuje stále méně a méně kolagenu. Jedná se o bílkovinu, která se postará o pevnou, pružnou pleť. Jde sice o přirozený proces a matku přírodu očarovat nelze, ale přesto můžeme tuto situaci řešit a případně kolagen doplňovat.

Platí ale, že vysoké množství cukru stárnutí kůže urychluje, a proto se zaměřte na potraviny a nápoje s jeho nízkým obsahem. Zapomeňte především na limonády, džusy nebo smoothie či snídaňové cereálie. Namísto limonád si raději dejte neperlivou vodu a doladit ji třeba citrusy.

Celulitida je běžným problémem a není proto třeba panikařit. Nenechte se jí zbytečně trápit, ale držte se osvědčených rad, jak ji zkrotit a nenechat ji příliš vylézat na odiv. Namísto krémů a procedur vsaďte na kvalitní vyvážený jídelníček bez ultrazpracovaných potravin. Pozor na sůl a cukr a držte se vyváženého pitného režimu.

ZDROJ: https://www.eatthis.com/foods-that-cause-cellulite/

ZDROJ obrázku: Pexels

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři.

Podobné články

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button