Ostatní Péče o tělo

10 kroků k odstranění stresu

Stres je v běžném životě častým jevem, neustále se objevují stresové situace a je jen na lidech, jak moc se umí se stresem vypořádat. Někdo umí pracovat pod stresem, dokonce se v té chvíli vybičuje k lepším výsledkům, jiný to naopak snáší špatně. Každopádně, stres je nepříjemný a může mít vliv na lidské zdraví a další věci.

Promluvte si o tom

Podělit se o své pocity, o svůj strach a obavy velmi pomáhá. Může vám pomoci partner, rodinný příslušník, nejlepší přítel, kolega v práci, psycholog. Dotyčný vám nemusí efektivně poradit, mnohdy stačí jen vyslechnout, sdílet své pocity. Uleví se vám, že vás někdo chápe a kdoví, můžete zjistit, že v tom nejste sami.

Pěstujte koníčky

Je jedno, co budete dělat, co vás baví, co vám dělá radost a naplňuje vás. Někdo rád sadí květiny, jiný pečuje o zahrádku, chodí na procházky, sportuje nebo si čte. Ať už je to jakékoliv činnost, může pomoci potlačit stres či vám od stresu pomoci ulevit. Začněte s pěstováním koníčků ještě dnes!

Vyzkoušejte jógu

Jóga je cvičení, které se cvičí po celém světě už tisíce let. Poskytuje tělu řadu pozitiv a to nejen co se týče zdraví fyzického, ale také zdraví psychického. Během jógy se využívají postoje těla, dýchá se. A právě to může pomoci se stresovými situacemi. Naučíte se pohodlně dýchat, zklidnit své tělo a uklidnit se celkově. Můžete se poradit se svým lékařem, před cvičením.

Pomalu a zhluboka dýchejte

Dechová cvičení pomáhají zmírnit stres. Pomalu se nadechněte nosem a pak vydechujte pomalu ústy. Udělejte si pauzu a poté opakujte a to až po dobu patnácti nádechů. Toto cvičení opakujte několikrát denně, zejména ve stresových situacích.

Naučte se říkat „ne“!

Žijeme v době, kdy mají lidé pocit, že musí dělat pro druhé vše. Ano, zůstanu dlouho v práci, ano, zvládnu práci navíc, ano, zajedu na nákup, vyzvednu… Jsou věci důležité, to ano, ale mnoho povinností, které musíte zvládat, vám mohou působit stres a stresové situace. Naučte se říkat ne. Prospěje vám to, nebude toho na vás tolik a hlavně, nebudete ve stresu. Ne si prostě zařaďte do svého slovníku.

Vypněte svůj mobilní telefon

Máte pocit, že musíte být na telefonu a to za všech okolností? Ve dne i v noci? Nevypínáte telefon na oslavách, narozeninách, v kině, divadle? To je chyba! Udělejte to a vypněte mobil. Mnohdy stačí deset minut, nebrat telefony, nesledovat maily a udělat si čas jen sám pro sebe. Jdete-li například do divadla či kina, vypněte mobil a užijte si večer! Nebudete neustále ve stresu!

Správně se stravujte

Zdravá strava pomůže snížit stres. Dodá vašemu tělu vše, co potřebujete. Minimálně dvě porce ovoce a tři porce zeleniny za den byste měli zkonzumovat. Doporučuje se například banán, který je napěchován vitamínem B6. Tento vitamín pomáhá tělu dobrou náladu.

Uvolněte napětí z krku a ramen

Tento nenáročný cvik opakujte několikrát denně, zbavíte se tak napětí a stresu, které se může usadit na ramenou a v okolí krční páteře. Spusťte hlavu na jednu stranu a jemně masírujte. Opakujte to třikrát až pětkrát a poté se nakloňte na druhou stranu. Tento cvik opakujte pětkrát.

Choďte na procházky

The Centers for Disease Control and Prevention (CDC) doporučuje 150 minut svižné aktivity za týden, aby se vám zlepšilo vaše duševní zdraví. To je zhruba dvacet minut denně. Promluvte si se svým lékařem a najděte si činnost, která vás baví. Choďte plavat, na svižné procházky, cvičit nebo běhat.

Přeneste se na své místo

Minimálně pět minut denně si vyšetřete každý den a udělejte si pohodlí. Přeneste se v myšlenkách na své vysněné místo. Na pláž, do určité země. Jestli to jen trošku jde, jděte do lesa, najděte si svůj koutek a tam buďte chvíli sami se sebou. Soustřeďte se jen sami na sebe, na své myšlenky a pocity.

Zdroj

Zanechte komentář

loading...