Ostatní Péče o tělo Přírodní léčba Zdravé tipy

7 známek, že konzumujete příliš mnoho tuku

Zdraví má člověk jen jedno a je proto nesmírně důležité se o něj příkladně starat. Zdravý životní styl je v podstatě jakési zachování rovnováhy. Zdravý životní styl zahrnuje zdravou a optimální stravu, která bude vyvážená a dodává vašemu tělu vše, co potřebuje. Následně je důležité také sportovat, věnovat svůj čas pohybu. Jedině tak bude vaše tělo zdravé a bude fungovat přesně tak, jak má.

Problémy se stravou

Příliš velké množství bílkovin, uhlohydrátů a tuků může vaše tělo vyvážit. Můžete se také potýkat se zdravotními problémy, jako například s úbytkem váhy, přibíráním hmotnosti a podobně. To může být proto, že vaše strava není správná a je dobré se nad tím zamyslet a sledovat, co a jak jíte.

American Heart Association uvádí, že lidské tělo potřebuje určité množství zdravých tuků, které pomáhají chránit vaše orgány a vstřebávat živiny, umí také produkovat hormony. I tak, příliš mnoho tuků (zejména těch nezdravých tuků) může vést k velmi závažným zdravotním problémům.

Tělo vám dává najevo, že je něco v nepořádku. Signalizuje tak, že se něco děje, a vy byste měli začít ihned problémy řešit. Přinášíme vám sedm příznaků, které se mohou objevovat, když konzumujete nadměrné množství tuků.

Přibývání na váze

Jestliže máte problémy s váhou, buďto přibíráte nebo se váha výrazně ztrácí, pak je to možná tím, že spotřebováváte příliš mnoho tuků. Zdravé tuky jsou nezbytné pro zdravou výživu, příliš mnoho nezdravého tuku zase vede k přírůstkům na váze. Vybírejte ty zdravé tuky (ryby, avokádo, ořechy) namísto nezdravých tuků jako hranolky, smažené kuře a podobně.

Vysoký cholesterol

Vysoký cholesterol je problém, který trápí mnoho lidí. Příčiny vysokého cholesterolu jsou různé, ale povětšinou je to kombinace neaktivního životního stylu, nezdravé hmotnosti a stravy, která má vysoký obsah nasycených tuků. Vysoký cholesterol ovlivňuje také věk, pohlaví nebo genetika. Strava bohatá na zeleninu, ovoce a zdravé tuky může pomoci snížit hladinu cholesterolu.

Pálení žáhy

Jestliže máte problém s pravidelným pálením žáhy, pak to může znamenat, že konzumujete příliš mnoho tuku. Mastné potraviny a spousta tuků mohou způsobovat pálení žáhy, protože tento tuk sedí na vašem žaludku a to po dlouhou dobu a vytváří dráždivější kyselinu, která může mít vliv na pálení žáhy.

Vyčerpání

Jestliže jste se někdy vrátili domů z dlouhé noci, kde tekl alkohol proudem, jedli jste pálivá křidýlka a hranolky, pak je to pro tělo šok.  Tělo začíná produkovat neurohormony, které vás nutí cítit se unaveně.

Problémy s pamětí

Máte problémy s pamětí? Často se stává, že na něco myslíte, musíte něco zařídit, ale pak zapomenete? Soustředění vám dělá problém? Na vině může být překvapivě nezdravá strava. Podle studie z Harvardu strava, která má vysoký obsah nezdravých tuků může zvyšovat hladinu LDL cholesterolu v krvi, jestliže LDL cholesterol je vysoký, může zvyšovat riziko vzniku demence a také může způsobovat jiné problémy s pamětí.

Deprese

Některé studie uváděly vztah mezi mastnými potravinami (nasycenými tuky) a depresemi. Mastné potraviny působí na lidské tělo i na duši, může se stát, že budete unavení, bez nálady, kterou mohou ovlivňovat. A proč se tak děje? Vaše tělo musí pracovat mnohem víc, aby tuk z těla odčerpávalo. Musí proto odčerpat víc energie z lidského těla.

Bolest kloubů

Potraviny s vyšším výskytem nasycených tuků mohou způsobovat zánět kloubů. Pokud máte problémy s artritidou, tento stav se může, bohužel, ještě víc zhoršit. Bolesti kloubů a záněty mohou také znamenat riziko srdečních onemocnění. Snižte proto konzumaci tuku, abyste se cítili lépe a vaše tělo bylo zdravější.

Zdroj

Zanechte komentář

error: Content is protected !!