OstatníZdravé tipy

6 způsobů, jak porazit skrytý životní chaos

Chaos způsobuje pouze více chaosu, takže při první známce této řetězové reakce, se musíme zastavit a zklidnit, nebo nás zmatek přemůže. Mentální a fyzický nepořádek způsobují blokády, které nám brání spojit se s naším intuitivním naváděním, naším vnitřním kompasem.

Rady níže jsou poskytované lidem při léčivých praktikách, aby se zbavili nadbytečných rozptýlení a byli blíže klidné harmonické existenci. Tyto rady se týkají všech aspektů vašeho života – od cvičících návyků po design vaší ložnice –, abyste našli oblasti, kde i jednoduchá věc může ujít dlouhou cestu ve vytvoření více uspořádaného a vnitřního klidu. Jakmile začnete žít životem bez chaosu, začnete si všímat navádění, které za tím vším vězí:

  1. Ustelte si postel

„Pokud chcete změnit svět, začněte tím, že si ustelete postel,“ řekl americký námořník H. McCraven nedávno absolventům své alma mater. Může se to zdát pošetilé a nedůležité, ale když si každé ráno uděláte čas, abyste ustlali vaši postel, prožijete zbytek dne s větší péčí a záměrem. Pokud to už tak neděláte, vyzkoušejte tuto metodu a uvidíte, jestli pro vás něco udělá.

  1. Vykliďte nepořádek

Uklízet, uklízet, uklízet! Stejně jako všechny cesty vedou do Říma, tak v tomto principu vše nakonec vede k filozofii feng shui, která říká, že vyklizením nepořádku z vašeho fyzického prostoru, vyklidíte nepořádek i z vašeho osobního života. Jeden životní coach se vždy jako první ptá svých klientů, zda mají uklizeno v ložnici. Pokud je jejich odpověď Ne, řekne jim, ať uklidí a zavolají mu zpátky, pokud ho budou ještě potřebovat. Jen naprostá menšina se znovu ozve. Většinou, než douklidí poslední smítko – ať už to trvá jenom pět minut nebo více –, problém se většinou sám vyřeší.

  1. Vypněte na noc veškerou elektroniku

Zdravý noční spánek je klíčový pro čistou mysl a je dokázáno, že když máte mobil ve vaší ložnici, tak tento spánkový cyklus narušíte. Mnoho lidí si také neuvědomuje, že větráky mají stejný efekt. Popravdě feng shui nedoporučuje mít stropní větrák. Těch mnoho světýlek svítících pokojem jako fosforeskující nemrkající oči také ničemu nepomáhají. I malé světlo může narušit váš spánek, proto vypněte veškerá elektronická zařízení, která by mohla narušovat váš klidný spánek.

  1. Jako první nasaďte kyslíkovou masku sobě

Pravděpodobně už jste slyšeli tuto poučku milionkrát, ale je vskutku velice důležité postavit sebe na první místo, udělat si na chviličku pauzu, abyste se nadechli, pokud to kdy bude potřeba. Vezměte si příklad z knihy Zázračné ráno a vytvořte si ranní pečující rutinu. I pokud si budete muset o deset minut přivstat, abyste měli čas na meditaci, psaní do deníku nebo abyste vyhlásili do světa vaše názory, budete začínat vaše dny s novým nasazením.

Během dne si také můžete udělat pauzu na dvě minutky pro nabití baterií. Stejně jako při restartování počítače, zastavte se na chvilku, zavřete oči a soustřeďte se na váš dech. Toto jednoduché cvičení stačí, aby vás obnovilo na další zážitek vašeho dne.

  1. Moudře využijte váš den

Je to vtipná fráze, nebo ne? Ale v celé vážnosti, jak strávíte váš drahocenný čas, je zcela na vás. Vy máte možnost, i když to často může vypadat, že to tak vůbec není. Buďte vybíraví, kým se budete obklopovat, a nerozdejte se až z vás nic nezbude. Často se dokonce stává, že se člověk snaží věnovat i toxickým lidem, kteří nechápou, když člověk řekne, že zrovna nemá čas. Nevyčerpávejte se takovými zbytečnými dramaty a sami zhodnoťte, co pro vás je, či není dobré a nenechávejte se ovlivňovat druhými. Vyzdvihněte toto na novou úroveň zhodnocením vašeho sociálního života a televize ze stejného pohledu. Dostáváte z těchto aktivit řádný pocit zadostiučinění, nebo jsou to pouze rozptylující faktory? Ve svých rukách máte velkou moc, tak ji také řádně využijte.

  1. Vstaňte a hýbejte se

My, lidé, jsme nebyli stvoření k věčnému sezení před televizí nebo počítačem a nic nedělání. Naše těla jsou předurčena k pohybu a sklízení fyzických a mentálních plodů ze zdravého pohybu. Mnoho lidí napadá spousta nápadů během sprchování nebo právě během fyzické aktivity, ať už je to box, běh nebo jóga. Pokud se nacházíte ve vážném zmatku, jděte do přírody a na hodinku nebo dvě se procházejte. Je to velice jednoduché, ale účinné řešení. I pokud se nacházíte v plném pracovním nasazení, zkuste se trochu hýbat. Udělejte si na minutku pauzu a projděte se, pokud pracujete ve vyšších patrech, zvolte namísto výtahu schody nebo vyměňte kancelářskou židli za nafukovací balón.

  1. Čas na relax

Jak už bylo zmíněno výše, když váš zahlcuje chaos a hrnou se další a další věci, které musíte vyřešit v nekonečném koloběhu, a vy už cítíte, že to nezvládáte, všeho nechte a udělejte si čas na relax. Možností je spousta, často například pomáhá dlouhá teplá koupel nebo sprcha. Zapalte si v koupelně svíčky, ztlumte světlo, nalijte si sklenku vína a oddávejte se božskému klidu. Často právě ve sprše vás napadnou všemožné nápady a řešení vašich aktuálních problémů. Teplá voda vám také uvolní svalstvo a když přidáte nějaký esenciální olej, tak budete mít jak fyzický, tak mentální požitek.

Pokud se tedy nacházíte v samotném oku tornáda a nevíte kudy kam, nezoufejte. Vždy je řešení, ať už se situace zdá sebešílenější. Vyzkoušejte tipy, které jsou uvedené výše, a zkuste přijít na jiné možnosti, přímo dělané pro vás, u nichž zaručeně víte, že vás zklidní. Vždy je důležité udělat si chvíli pro sebe a vypnout, jinak se člověk přetíží, a to s sebou nese spoustu i dokonce zdravotních obtíží. Je tedy určitě lepší takovým situacím předejít, než později sbírat sáhodlouze rozlité mléko.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Back to top button