Přírodní léčba

Jak se bránit nemocem v chladném období?

Profilový obrázek
Napsáno helena_husova

Vyhněte se nemoci, posilněte svou imunitu a vychutnejte si prázdninovou zimní sezónu s těmito tipy pro lepší zimní pohodu a především vaše zdraví a energii.

Pozdní podzim a časná zima nabízejí mnoho nádherných věcí: začátek prázdninové sezóny, čas zpomalit a více času k odpočinku, dlouhé útulné večery strávené u ohně. Ale když se blíží zima, zaznamenáváme také několik nežádoucích vedlejších účinků: zejména zvýšení nemocí ve vzduchu, které se mohou na našich pracovištích, ve společenských prostorech a školách šířit jako šílené požáry.

Ačkoli téměř všichni chytají tu a tam nějakou tu nemoc, můžeme udělat mnoho kroků, které vedou k posílení naší imunity, čímž se bráníme nebo výrazně zkracujeme délku onemocnění a zlepšujeme naše zdraví v průběhu celé sezóny. Jaké jsou další z našich oblíbených způsobů, jak se vyhnout chorobám, a to jak preventivních denních opatření, tak nouzové taktiky, když hrozí škrábání v krku. Použijte tyto tipy a vychutnejte si zimní sezonu s méně nemocemi a větší spokojeností.

Jezme pro zdraví a pohodlí

Jedním z nejdůležitějších způsobů, jak podporujeme naši imunitu celoročně, a to jak při akutním onemocnění, tak při chronických onemocněních, je naše strava. Měli bychom jíst širokou škálu zeleniny, ovoce, celozrnných produktů, vysoce kvalitních bílkovin a zdravých tuků – to vše pomáhá zvýšit zdraví každého orgánu a tělesného systému a činí nás odolnější vůči stresu a nemoci.

Zatímco vědci rychle poukazují na to, že žádné „imunitu zesilující“ jídlo není stříbrnou kuličkou pro vyhýbání se nemoci, určité nedostatky mikronutrientu jsou spojeny se zvýšenou mírou infekce, takže je nutné zajistit dostatek vitamínů a minerálů při denní spotřebě, potraviny jsou pro naše zdraví rozhodující.

Vyhněte se nemocím, posilněte imunitu a vychutnejte si prázdninovou sezónu

s těmito tipy pro větší zimní pohodu. Jedna specifická skupina potravin, kterou výzkumníci zkoumají, může být přímo spojena s naší imunitou. Jedná se o skupinu potravin obsahujících prospěšné bakterie. Všechny druhy tradičně fermentovaných potravin, včetně kysaného zelí, kimchi, kefíru, kombuchy, kvašené šťávy a jogurtu pomáhají zachovat zdravou rovnováhu bakterií v našem těle – společně jsou tyto bakterie známé jako naše mikrobiomy.

Zatímco vědci stále zkoumají všechny mechanismy, které se podílejí na našem mikrobiálním vztahu s naším zdravím, výzkum je docela jasně směřující k tomu, aby podpořil jasné spojení mezi prospívajícími střevními bakteriemi a odolností vůči nemocem.  Chcete-li využít těchto efektů, snažte se každý den jíst malé množství fermentovaných potravin a celou řadu potravin bohatých na probiotické buňky, které vytvoří nejrůznější populaci zdravých bakterií ve vašem těle. (Podívejte se na knihu Kultivovaný kuchař, která se věnuje obrovské řadě fermentovaných receptů.)

 

 

O autorovi

Profilový obrázek

helena_husova

Zanechte komentář