Jídlo a stravování Péče o tělo Přírodní léčba

8 potravin, kterým je dobré se vyhnout, když vás bolí klouby

Bolest kloubů je nepříjemná a často svazující. I ty nejjednodušší a naprosto běžné aktivity vám dělají problémy, popřípadě vám znemožňují určité činnosti, které jste běžně vedli. I taková obyčejná chůze už nemusí být tak bezproblémová, jako tomu bylo doposud. Bolest kloubů značně ovlivní váš život. Je potřeba proti tomu rázně zakročit!

Všudypřítomná bolest

Bolesti kloubů mohou trpět všichni lidé, bez ohledu na pohlaví, věk nebo fyzickou zdatnost. Může být jen mírná, která zas až tak chůzi a běžným úkonům nevadí nebo těžká. Bolest kloubů může být akutní nebo chronická. Hlavní příčinou bolesti kloubů je dna a artritida, stejně tak to může být určité zranění, rozbité nebo dislokované kosti, fybromyalgie, lupus nebo dokonce také bursitida.

Cítíte, že se v určitých chvílích bolest kloubů zhoršuje, než je tomu běžně? Mohou na to mít vliv určité potraviny, které konzumujete. Chcete-li zmírnit bolesti kloubů a další symptomy, které se mohou běžně objevovat, pak zkuste ze svého jídelníčku vypustit některé jídla a potraviny. Jaké například?

Cukry a umělé cukry

Nadměrné množství cukru vede k zánětům. Cukr totiž spouští cytosiny, které vyvolávají zánětlivou látku. Cukr v těle vede k tlaku na klouby a zvyšuje se také hmotnost, která působí na bolest kloubů. Vyhněte se proto sodám a dalším sladkým nápojům. The American Journal of Clinical Nutrition publikoval v roce 2014 studii, která ukázala, že tyto potraviny mohou přispívat k výskytu revmatoidní artritidy u žen. Raději sáhněte k medu, melase nebo Stévii. Ze svého jídelníčku vyřaďte cukrovinky, sladké snacky, pečivo, obiloviny s cukrem, cukry a podobně.

Červené a zpracované maso

Červené a zpracované maso obsahuje chemické puriny a dusitany. Ty zesilují bolest a zánět podobně jako toxiny. Studie provedena v roce 2014 a publikována v the Proceedings of the National Academy of Sciences ukázala, že glukan v červeném a zpracovaném mase podporuje růst rakoviny a také zhoršuje zánět. The American Journal of Clinical Nutrition publikoval další studii, která nachází vazbu mezi červeným masem a markery zánětu.

Pivo

Nadměrný příjem alkoholu má negativní vliv na bolestivost kloubů. Pivo má příznivé účinky na lidské tělo, ale obsahuje také puriny. Ty se převádějí v těle na kyselinu močovou, což je pro vaše klouby škodlivé a působí na bolesti kloubů. Jde o nápoj, který také obsahuje lepek a ten škodí křehkým kloubům.

Mléčné výrobky

Mléčné výrobky mohou přispívat k bolesti kloubů a to v důsledku bílkovin, které obsahují. Někdy totiž může tento protein dráždit tkáň okolo kloubů. Lidé, kteří mají problémy s artritidou, přešli na veganskou stravu. Ta neobsahuje žádné živočišné tuky a tím pádem se jejich stav zlepšil. Soustřeďte se na získávání bílkovin z proteinových zdrojů, tedy ze zeleniny jako je špenát, fazole, čočka, dále je můžete získat z tofu, másla nebo quinoi. Vyhněte se bílkovinám z masa nebo mléčných výrobků.

Obilniny a rafinovaná mouka

Mají vysoký glykemický index, ten stimuluje víc AGE a podporuje zánět. Bylo dokonce prokázáno, že denní spotřeba pšeničných polotovarů a obilných zrn má vliv na rozvoj chronických autoimunních onemocnění, zvyšuje riziko srdečních problémů, cukrovky a dokonce může mít vliv na rakovinu. Nahraďte jej například celozrnným pečivem nebo hnědou rýží.

Glutamát monosodný (MSG)

Glutamát monosodný neboli MSG je přísada, která se používá velmi často pro zlepšení chuti potravin. Často se tak přidává k salátovým dresinkům, instantním polévkám nebo polévkovým směsím. Tato přísada velmi vážně zhoršuje bolesti kloubů a záněty. Ujistěte se proto, že se držíte dál od potravin, které glutamát monosodný obsahují.

Syrovátkový protein

Zánět je také zhoršen vlivem kaseinu a glutenu. Kasein produkuje kyselinu močovou, která v nadměrném množství vede ke vzniku zánětu kloubů. Lidé s citlivostí na lepek jsou náchylní k dně. The Journal Nutrition Biochemistry publikoval v roce 2013 studii, která ukázala, že potraviny bez lepku mohou snižovat zánět, adipozitu a inzulinovou rezistenci.

Kukuřičný olej

Mnoho druhů pečiva a občerstvení obsahuje kukuřičný nebo jiný olej. Ten obsahuje omega-6 mastné kyseliny. Může to uspokojit vaše chuťové pohárky, ale může to v těle vyvolat také zánět. Některé studie zjistily, že rybí tuk, který obsahuje omega-3, může pomáhat při bolestech kloubů u některých lidí. Nahraďte potraviny, které obsahují omega-6 mastné kyseliny zdravými omega-3 alternativami. Jde například o olivový olej, ořechy, lněná semínka nebo dýňová semínka.

Zdroj

error: Content is protected !!
loading...
loading...