Přírodní léčba

Superpotraviny pro zdraví očí

Profilový obrázek
Napsáno redakce

Superpotraviny pro zdraví očí

Chcete-li zlepšit své zdraví očí a chránit je před budoucí degenerací, začleňte tyto super potraviny pro zdraví očí do vaší stravy co nejčastěji.

1. Mrkev

Není to žádná pověra, mrkve skutečně pomáhá chránit vaše oči. Beta-karoten v mrkvi pomáhá tělu absorbovat a užívat vitamín A, což zase pomáhá předcházet slepotě a udržovat celkové oční zdraví. Mrkev také obsahuje lutein, který dále podporuje zdraví očí.

2. Špenát

Špenát a mnoho dalších listových zelených zelenin jsou bohaté na mnoho vitaminů a minerálů, které jsou rozhodující pro zdraví očí. To zahrnuje vitamín A, lutein a zeaxanthin, které v kombinaci pomáhají chránit integritu očí. Zkuste začlenit špenát do vaší stravy co nejvíce: jako šťávu ráno, ve vašem salátu, na vaší oblíbené pokrmu a další.

3. Borůvky

Antioxidanty a protizánětlivé vlastnosti borůvek pomáhají zlepšovat celkové oční zdraví. Můžete také získat tyto výhody z goji bobule, ostružiny, brusinky a borůvky.

4. Brokolice

Hlavní součást brokolice, která šetří oči, je vitamin B2, který pomáhá předcházet a snižovat rozmazané vidění a záněty v očích. B2 může také pomoci zabránit šedému zákalu. Snažte se jíst syrovou.

5. Sladké brambory

Vynikajícím zdrojem vitaminu A, jsou sladké brambory, pomáhají předcházet šedému zákalu, zelenému zákalu a makulární degeneraci a zároveň zlepšuje zrak. Sladké brambory jsou také plné beta-karotenu, vlákniny a draslíku, které dále podporují zdraví vašich očí.

6. Vlašské ořechy

Dalším skvělým zdrojem omega-3 mastných kyselin jsou vlašské ořechy, které obsahují také antioxidanty, zinek a vitamín E, které všechny přispívají ke zdravému zraku.

7. Papriky

Zelená, červená, žlutá a oranžová jsou skvělé pro zdraví očí. Jeden z nejvíce bohatých přírodních zdrojů vitamínů A, C a B6, kromě beta-karotenu, luteinu, zeaxantinu a lykopenu. Všechny tyto vitamíny a minerály výrazně pomáhají podpořit zdraví vašich očí. Vitamín C pomáhá zejména chránit před šedým zákalem a vitamín A, jak již bylo zmíněno, zachovává lepší zrak.

8. Avokádo

Lutein se také nachází v avokádě a pomáhá předcházet makulární degeneraci a šedému zákalu. Obsahuje také mnoho dalších vitaminů a minerálů, které pomáhají udržovat zrak silný a zdravý.

9. Organický losos

Pravidelná konzumace lososů může zabránit poškození sítnice, která se přirozeně vyskytuje při stárnutí. Omega-3 mastné kyseliny v lososu také pomáhají udržovat oči hydratované a předcházet makulární degeneraci. Nejlepších výsledků dosáhnete tím, že se rozhodnete pro dvě dávky lososa za týden. Pokud neseženete, rozhodněte se pro sledě nebo makrelu, které nabízejí mnoho stejných výhod.

10. Jahody

Jíst jahody denně a důsledně poskytuje tělu vitamín C a antioxidanty, které pomáhají udržovat zdraví vašich očí.

Pokud jste se narodili se špatným zrakem, nezoufejte; začleňte některé z těchto potravin do vaší stravy co nejčastěji a vaše zdraví očí se může velmi zlepšit. Při konzumaci těchto (organických) potravin důsledně pomůžete zabránit problémům s očima, jako je například šedý zákal, a zachováte kvalitu očí, i když jste starší.

O autorovi

Profilový obrázek

redakce