Jídlo a stravování Ostatní Přírodní léčba Zdravé tipy

10 návyků, které vám mohou zničit zdraví. Toto nikdy nedělejte

Zdraví je vůbec to nejcennější, co máme. A proto bychom si ho měli vážit a co nejvíce si ho hýčkat, protože jak se jednou pokazí, jde jen těžko zase vrátit zpět. Dnes se zaměříme na několik nebezpečných návyků, kterými si nevědomky ničíte zdraví a riskujete vznik nějakého onemocnění. Jedná se často o zdánlivě nedůležité činnosti, které ale mohou váš organismus ohrožovat.

Vaší hlavní prioritou by měl být zdravý životní styl, který vám zajistí vysokou kvalitu života. Jedním ze způsobů, jak zdravě žít je především se zdravě stravovat. A nejde jen o to, co a kdy jíte, ale také co děláte po jídle. Přijde vám to trochu přitažené za vlasy? Omyl! Právě čas po jídle je tou nejdůležitější dobou, kdy se rozhoduje o tom, jak tělo přijaté živiny využije a zda je zpracuje tak, jak má. Chcete-li tedy docílit toho, že vaše investice do zdravé stravy nevyjde vniveč, nikdy po jídle nedělejte tyto věci.

Nejezte ovoce

Ačkoliv je v některých krajinách zvykem jíst jako dezert čerstvé ovoce, není to vůbec zdravé. Obsahují totiž hodně cukru, na jehož zpracování je potřeba mnoho trávících enzymů. Ty už jsou ale zaměstnány trávením jídla a na ovoce jim nezbude síla. Nejen že se může projevit pálení žáhy nebo nadýmání, ale z ovoce také nedostanete všechny užitečné látky, které obsahuje. Ovoce pouze neužitečně projde trávícím traktem a bude vyloučeno – a s ním i všechny vitamíny a minerály.

Nesprchujte se

A pokud je to nutné, tak pouze studenou vodou. Teplá voda ve sprše či ve vaně totiž může zpomalit trávení. Teplá voda organismus celkově uvolňuje a dává tělu signál k relaxaci. Jenže naše trávení naopak musí pracovat na plné obrátky. Organismus bude ze směsice odlišných rozkazů zmatený, a to může vést k trávícím obtížím. Sprchu si raději dopřejte až alespoň 2 hodiny po jídle.

Nekuřte

Cigarety obsahují nikotin, který dramaticky snižuje množství kyslíku v těle. Při nedostatku kyslíku se nejen zhoršuje trávení, ale tělo také není schopno se účinně vypořádat s karcinogeny, které se nachází v jídle nebo právě v cigaretách. Kouříte-li tedy bezprostředně po jídle, ohrožujete své zdraví mnohonásobně více! Pokud si nedokážete cigarety odpustit úplně, alespoň se snažte nekouřit hned po jídle. Půlhodinová pauza udělá velký rozdíl.

Nechoďte na procházku

Ideální doba na krátkou zdravotní procházku je až 30 – 40 minut po jídle. V opačném případě vás může postihnout porucha trávení a zaděláváte si i na žaludeční vředy. Tělo musí po jídle chvíli odpočívat, protože veškerá energie se soustředí v žaludku. Je tedy zdravé, klidně se po obědě na chvíl natáhnout na gauč a nerušeně odpočívat.

Nesedejte za volant

To úzce souvisí s výše zmíněnou skutečností, že veškerá krev a energie se po jídle soustředí v oblasti břicha. Mozek může být tedy dočasně nedostatečně zásobován kyslíkem. Projeví se to zvýšenou ospalostí a nesoustředěností, která za volantem může být ale velice nebezpečná. Řízení po jídle se tedy snažte úplně vyhnout a pokud je to nezbytné, buďte alespoň mnohonásobně opatrnější a obezřetnější.

Nepijte čaj

Tento jinak zdravý nápoj obsahuje třísloviny, které snižují absorpci železa z potravin až o neuvěřitelných 87 %! A nedostatek železa v těle je, jak známo, vážný problém. Můžete si přivodit anémii, chronickou únavu, nespavost a další potíže. Šálek čaje si dejte spíše na lačno a ideálně ten zelený nebo bílý.

Nečistěte si zuby

Řada lidí má zvyk si zuby hned po jídle vyčistit. Dělají to s dobrým úmyslem, že svému chrupu prospějí a zabrání vzniku zubního kazu. Do jisté míry je to pravda. Ale! S čištěním zubů je dobré počkat alespoň 30 minut po jídle. Potraviny totiž narušují povrch zubní skloviny a když zuby budete ještě drhnout kartáčkem, můžete sklovině více ublížit, než jí pomoci.

error: Content is protected !!