Detoxikace Jídlo a stravování Návod Péče o tělo Přírodní léčba Tipy od babičky Zdravé tipy

Zařaďte do svého jídelníčku probiotika. Zlepší trávení a pomohou s hubnutím

Jana H.
Napsáno Jana H.

O probiotikách jste už určitě slyšeli. Jedná se o zdravé bakterie, které se nachází v naší trávící soustavě a pomáhají nám udržovat správně fungující trávící procesy. Bohužel, někdy jich nemáme dostatek a musíme je tedy doplňovat vhodnými potravinami nebo doplňky stravy. Možná jste si mysleli, že jedinou potravinou, která probiotika obsahuje, jsou mléčné výrobky. Ale není tomu tak. I pokud jste alergičtí na laktózu nebo prostě mléčné výrobky nemusíte, existuje řada jiných možností.

Cibule

Cibule je prospěšná nejen jako probiotikum. Hodí se i k prevenci řady jiných onemocnění a rozhodně patří k zelenině, kterou můžete konzumovat jak syrovou, tak i tepelně upravenou a nikdy neuděláte chybu. Pokud ale chcete dostat maximum probiotik do svého těla, pak si dopřejte cibuli v syrovém stavu. Přítomnost vlákniny uvnitř syrové cibule podpoří růst dobrých bakterií uvnitř vašich střev a podpoří správné fungování metabolismu. Cibule také působí protizánětlivě a dokáže eliminovat potravinové alergie. Vitamín C také podpoří váš imunitní systém i krásu vaší pokožky.

Česnek

Česnek a cibule jsou nerozluční společníci, kteří se skvěle doplňují nejen v pokrmech, ale také při léčbě a prevenci zdravotních potíží. Podobně jako cibule, tak i česnek vám dodá velkou dávku probiotik a podpoří činnost vašich střev. I když to možná nezní zrovna vábně, ideální je konzumovat čerstvý česnek společně se sklenkou vody hned po ránu. Zkuste to a uvidíte, že ihned pocítíte rozdíl. Čerstvý stroužek česneku jednoduše rozmačkejte v hmoždíři, spolkněte a zapijte sklenicí vody. Pokud jej nebudete žvýkat, zabráníte i nepříjemnému zápachu z úst. Odměnou vám bude po celý den dobrý pocti v břiše a trávení, které šlape jako hodinky.

Jablko

Pro mnohé určitě mnohem příjemnější alternativa než česnek. Jablko skvěle podporuje dobré bakterie ve vašich střevech a dodává jim dostatek živin, aby správně fungovaly a odváděly dobře svou práci. Pomáhá také redukovat množství špatných bakterií a odvádět je z těla ven. Pomáhá také snižovat míru cholesterolu v krvi a podporuje i látkovou výměnu a imunitu. Jedno jablko denně udělá s vaším zdravím divy.

Banán

Dopřáváte si banán k snídani? Pak děláte opravdu dobře. Navodí ve vašich střevech ideální rovnováhu tak, abyste celý den mohli projít s lehkostí a bez trávicích obtíží. Skvěle pomáhá i při nadýmání a zabraňuje nepříjemným křečím. Banán můžete doplnit i kelímkem bílého jogurtu a vaše snídaně bude doslova nabitá zdravými probiotickými potravinami.

Lněné semínko

Veškerá semínka, a zvlášť pak lněná, obsahují velké množství vlákniny, která podporuje tvorbu zdravým střevních bakterií. Zlepšuje trávení i střevní pohyby a pomáhá ke správnému zpracování živin z potravy. Dopřejte si je v salátu nebo je rozmixujte společně s ovocem do smoothie. Fantazii se meze nekladou a vaše střeva se vám odvděčí.

Proč potřebujeme probiotika?

Pokud stále nevíte, proč byste měli probitika zařadit do vaší stravy, pojďme si jejich výhody krátce shrnout:

  • Podporují přirozený metabolismus, a tím napomáhají k udržování ideální hmotnosti.
  • Podporují imunitní systém.
  • Pomáhají při hojení a mají protizánětlivé účinky.
  • Blokují nežádoucí enzymatické projevy.
  • Zabraňují tvorbě toxických látek.

Jednoduše napomáhají k tomu, abychom mohli žít zdravý a kvalitní život. Zbavují nás totiž i nepříjemných doprovodných jevů, které souvisí se špatným trávením. Už nikdy se nebudete muset potýkat s plynatostí, pocity plnosti, zácpou či naopak průjmem. Toto vše jsou projevy nesprávně fungujících střev, které nezvládají plnit svou úlohu. Probiotika vrátí vše do normálu a významně zlepší kvalitu vašeho života.

Zapomeňte na umělé doplňky stravy. Většina z nich samozřejmě funguje a určitě vám prospějí, ale neudělají vůbec tolik práce jako živá probiotika, která přijmete ze stravy. Jednoduše příroda nejlépe ví, jak se sama zařídit. Dodržujte pokyny, které jsme výše uvedli a špatného trávení už se bát nemusíte. Zdraví je přeci pro vás na prvním místě.

O autorovi

Jana H.

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři.

Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.