KrásaNávod

Dlouhé vlasy parádu neudělají, když budou slabé a poškozené. Naučte se o ně správně pečovat

Vlasy jsou ozdobou každé ženy. A to zvláště, pokud jsou nejen dlouhé, ale také viditelně zdravé, vyživené a krásně lesklé. Jenže někdy není snadné všech těchto vlastností dosáhnout. Dlouhé vlasy totiž vyžadují mimořádnou péči a pozornost a pokud se o ně nestaráte, budou spíš ostudou, nežli ozdobou. Přinášíme několik rad a tipů, jak se starat o dlouhé vlasy tak, aby skutečně oslnily.

Dokonalých výsledků nedosáhnete tak. Chce to čas, úsilí a správnou metodu. Dlouhé vlasy jsou samozřejmě náročnější na udržování – lámavost, narušenost barvením, vysušenost a každé další úpravy a zanedbání ošetření je na nich dobře vidět. Naučte se ty správné triky, aby vaše hříva doslova zářila zdravím a vitalitou.

Péče je základ

Kvalitní vlasová kosmetika nemusí být sice zrovna levná záležitost, jako investice pro vaše zdravé a krásné vlasy se však vyplatí. Rozhodně zde platí že důležitější je kvalita, nikoliv kvantita. Vybírejte skutečně kvalitní šampon a kondicionér. Tu správnou značku poznáte tak, že ji používá například váš kadeřník a že neobsahuje žádné umělé silikony nebo parabeny. Tyto látky totiž z dlouhodobého hlediska vlasům škodí. V obchodech i kadeřnických salonech je mnoho značek na výběr. Je možné, že vám některá nebude vyhovovat a budete muset vyzkoušet jinou, nenechte se však odradit. Dobrou volbou jsou vždy přírodní produkty, ale nelze univerzálně říci, který produkt bude ideální zrovna pro vaše vlasy. Musíte zkoušet a sami uvidíte, jak který produkt funguje.

Čím je vlas delší, tím těžší je dodat potřebné živiny a vitamíny do celé jeho délky. Nevyživené vlasy se pak lámou, třepí se konečky a podobně. Výživu je samozřejmé nutné dodávat nejen zvnějšku, ale především vnitřně. Ve většině případů postačí pestrá a zdravá strava, ale pokud si chcete trochu „přilepšit“ můžete zvolit některý z výživových doplňků.

Mytí, vysoušení a česání

Dlouhé vlasy je dobré před mytím pečlivě rozčesat. Zabráníte tak cuchání a lámání během mytí. Šamponu nemusíte nanášet moc, ale je-li třeba, umyjte vlasy dvakrát. V zásadě stačí šampon vmasírovat do pokožky hlavy a zbytek vlasů už jen lehce omýt zbývající pěnou. Nezapomeňte šampon důkladně vymýt, opravdu je to základ úspěchu.

Po umytí vlasy jen opatrně třete ručníkem, vlasy jím nedrhněte, zbytečně se tak zacuchají a celkově oslabí. Vlasy nechte trochu proschnout a teprve potom krátce vyfénujte. Je-li to možné, snažte se nikdy nechodit spát s mokrým vlasy, jelikož se tak mohou ještě více lámat a třepit. Po umytí češte hřebenem s jednou nebo dvěma řadami zubů, opatrně směrem od konečků ke kořínkům, nekartáčujte je hustým kartáčem a už vůbec ne silou, ve snaze učesat je co nejrychleji. Trpělivost se zde jednoznačně vyplácí.

Úprava

I když si pěstujete dlouhou hřívu, je nutné konečky pravidelně zastřihávat. Není potřeba bavit se hned o několika centimetrech, ale je nutné postupně odstraňovat roztřepené konce, které jsou samy od sebe již bez života a vašim vlasům akorát ubírají sílu a krásu.

Při úklidu, sportu nebo každé jiné činnosti, kdy vám vlasy překáží, zapomeňte na klasický culík svázaný obyčejnou gumičkou, ta vlasům rozhodně neprospívá, naopak je láme a napomáhá tak jejich vypadávání. Zkuste raději spony, látkové gumičky nebo čelenku.

A na závěr několik tipů pro to, aby vlasy ještě lépe rostly a dělaly vám radost:

  • Vlasovou pokožku můžete pravidelně masírovat. To ji prokrvuje a napomáhá to lepšímu růstu vlasů.
  • Když už chcete používat potravinové doplňky, volte takové, které mají vysoký obsah železa, zinku a magnézia. Pomůže i vitamín B nebo biotin.
  • Oslabené konečky ošetřete maskou a používejte šetrný šampon. Pro posílení vlasů do něj můžete přidat pár kapek rozmarýnového oleje.
  • Vybírejte si přírodní kartáče na vlasy a češte je vždy velmi citlivě.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button