DetoxikaceJídlo a stravování

S hubnutím vám nepomůže jen zelenina. Nakopněte spalování s pomocí jiných potravin

Chcete si letos konečně splnit své předsevzetí a shodit nějaké to kilo navíc? Pokud máte ještě na konci ledna stále motivaci, pak rozhodně patříte k těm úspěšnějším. Jenže možná se vám nedaří tak, jak byste chtěli a na vině je vaše strava. Co si budeme povídat – každá změna je náročná, a navíc pokud jste léta zeleninu nejedli a nyní ji máte mít pětkrát denně, může to být docela náročné. V zimě navíc na zeleninu chuť není vůbec, protože bychom si do žaludku přirozeně raději dali něco teplého a vydatného. Naštěstí existuje i spoustu jiných variant, která spalování tuků nakopnou. Patří mezi ně bylinky, ryby i káva.

Zima totiž není to úplně nejideálnější období, kdy začít s hubnutím. Dává to logiku – v zimě se naše tělo chce spíše obalovat tukem, aby chránilo důležité orgány před mrazem. Pokud ale do svého jídelníčku zařadíte ty správné suroviny, můžete si nejen prohřát organismus, ale i shodit pár kilo.

Bylinky

Nastartovat metabolismus a podpořit spalování umí skvěle právě bylinky. Ideálně samozřejmě ve formě čaje, který vás navíc příjemně zahřeje. Zapomeňte však na ty sáčkové, raději si kupte kvalitní sypané bylinkové čaje. Mezi ty hubnoucí patří například kopřiva, kontryhel, rozchodnice růžová neboli zlatý kořen, guarana, maté, zázvor anebo garcinia camborgia, což jsou plody keře rostoucího v jihovýchodní Asii. Tyto rostliny pomáhají odvodňovat organismus, kladně ovlivňují metabolické procesy a zabraňují ukládání tuků v těle, což při snaze zhubnout jistě oceníte. Pamatujte ale na to, že i dávkování bylinek a jejich kombinace má svá pravidla, a proto je dobré pečlivě dodržovat doporučení na obalech.

Tučné ryby

Stejně dobrou službu vám poskytnou i tučné ryby. Současný trh je ale bohužel zahlcen rybami z velkochovů, jejichž výživová hodnota je téměř nulová, a mohou obsahovat i nebezpečné látky. Pokud si tedy chcete ryby dopřát, rozhodně vsaďte na kvalitu. Tučné ryby obsahují pro hubnutí i zdraví velmi důležité omega-3 mastné kyseliny, pomůžou vám rozproudit metabolismus. Například losos, makrela, sleď nebo tuňák obsahují vzácnou dokosahexaenovou kyselinu, zkráceně DHA, která zastavuje vznik nových tukových buněk. Kde ale takové ryby koupit? Zajděte do specializovaných prodejen a vždy se ptejte na původ i stáří masa.

Jablka

Kdo by to byl řekl, že i česká obyčejná jablíčka mohou s hubnutím pomoci. Obsahují takzvané polyfenoly, které mají antioxidační účinky a rozpustnou vlákninu pektin, která funguje jako prebiotikum. To znamená, že vyživuje ty správné střevní bakterie a vaše zažívání pak lépe funguje. A jablíčko nemusíte konzumovat jen v čerstvé podobě. Povařte si jej třeba jako kompot, který vás hezky zahřeje, a navíc funguje i jako dezert. Vsaďte opět především na domácí produkci a ideálně v bio kvalitě.

Chilli

Pokud vás něco v zimě opravdu řádně zahřeje, pak jsou to bezpochyby pálivé potraviny, v jejichž čele stojí chilli papričky. Ty totiž obsahují rostlinný alkaloid kapsaicin, který funguje jako antioxidant. Má nejen schopnost potlačovat zánětlivé procesy v těle, ale zároveň pomáhá proti tloustnutí. Pálivé pokrmy pomáhají neutralizovat tučná jídla, což v praxi znamená, že brání v přejídání a umožňují zažívání lépe a rychleji fungovat. Tento typ pokrmů tělo také zahřívá, zvyšuje se zároveň celkový výdej energie a vy bez námahy spalujte více. V hubnutí a lepším trávení vám ale pomůže i další koření, například pepř, hořčičné semínko, kurkuma nebo i skořice.

Káva

I káva je dobře známá svými účinky na lidský metabolismus. Je ale třeba dbát na správné množství a výběr. Rozhodně vám v ničem neprospějí rozpustné varianty, které ještě často bývají doplněny tunou cukru nebo smetany. Je také samozřejmé, že když si v kavárně dáte pořádné našlehané latte s plnotučným mlékem nebo vídeňskou kávu se šlehačkou, moc dietní to asi nebude. Pokud si ale dopřejete jeden až dva šálky kvalitní namleté kávy za den, spalování tím podpoříte. Kofein totiž prokazatelně zrychluje metabolismus a urychluje spalování tuků. Káva také odvodňuje, a jak je známo – s vodou odchází z těla i tuk.

Nečekejte samozřejmě, že vám tyto pokrmy zaručí zázraky a kila půjdou dolů sama. Tak to nefunguje. Ale pokud tyto suroviny budete jíst pravidelně a přidáte dostatek pohybu, brzy si všimnete, že vám lépe vám funguje trávení, nemáte tak často hlad a cítíte se celkově lépe. Rozhodně vám ale tihle malí pomocníci mohou cestu za vysněnou postavou zpříjemnit a ulehčit.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Back to top button