Jídlo a stravováníPřírodní léčba

Na kávu s cukrem zapomeňte. Ochuťte ji skořicí, čokoládou nebo zázvorem a ještě prospějete svému zdraví

Milujete kávu, ale nedokážete si představit, že by vám v ní chyběla lžička cukru? Jak asi správně tušíte, cukr není zrovna ideální společník – a to ani v kávě. Zbytečně kazí její chuť a přináší vám do těla zcela nadbytečné a nechtěné kalorie. Pokud chcete ale chuť tohoto hořkého nápoje přeci jen nějak podtrhnout a ještě podpořit své zdraví, máme pro vás hned několik tipů, jak na to. Tyto ingredience potěší nejen vaše chuťové pohárky, ale jsou také plné antioxidantů a mají přirozeně protizánětlivé účinky. Mnohé pomáhají zbystřit mysl, zlepšit náladu nebo třeba i posílit libido. Zní to dobře? Tak s chutí do toho!

Přidejte čokoládu

Jestliže je pro vás neslazená černá káva až příliš hořká a chuťové výrazná, zkuste ji zjemnit čokoládou. Přidejte do ní kousek kvalitní čokolády nebo trochu pravého kakaa. Právě kakao je jeden z nejznámějších antioxidantů, účinně posiluje srdce a cévy, pomáhá pozitivně regulovat krevní tlak a má i protizánětlivé účinky. Dodá vám také dostatek železa, což oceníte zejména pokud vás trápí oslabená únava a snížená imunita. Kávu také lehce osladí a podtrhne její přirozenou chuť a aroma. Nebojte se trochu experimentovat a uvidíte, že najdete dokonalou chuťovou kombinaci, která pozvedne vaše smysly.

Podpořte zdraví zázvorem

Zní vám tato kombinace podivně? Musíme uznat, že není pro každého, ale může se stát, že se do ní zamilujete na první ochutnání. S pomocí zázvoru uděláte šálek vaší kávy ještě zdravější. Než si uděláte svůj šálek espressa, přidejte do hrnečku trochu sušeného nebo čerstvě nastrouhaného zázvoru. Není potřeba to přehánět, stačí malá špetka na špičku lžičky, ať má káva lehce pikantní chuť, ale nepřebije její přirozené aroma. Závor je dobře známý pro své léčivé účinky – posiluje imunitu, zrychluje metabolismus a pomáhá i při žaludečních nevolnostech. Navíc obsahuje vitamín C, železo, vápník, fosfor, hořčík, zinek, měď, mangan a chrom – důležité živiny, které naše tělo každodenně potřebuje.

Lahodná kombinace se skořicí

Pro začátečníky doporučuje skloubit kávu se skořicí. Tyto dvě suroviny se velmi dobře přirozeně párují, a skořice je navíc plná silných antioxidantů a látek pro posílení imunity. Skořice pomáhá chránit srdce, cévy i mozek a obsahuje také silice, které zlepšují trávení. Špetku skořice můžete do kávy přidat ještě před mletím, kdy se obě chutě mají šanci dokonale prolnout, anebo ji vmíchejte do již hotového nápoje.

S mlékem a kurkumou

Pokud milujete kávu s mlékem, pak si do ní přidejte ještě špetku zázračné kurkmy. Kurkuma je známý antioxidant s protizánětlivými účinky a řada lidí jí připisuje skutečně silné léčivé účinky i proti tak závažným nemocem jako je třeba rakovina. Kurkuma se skvěle hodí také k pročistění trávení i detoxikaci jater. Do kávy si ji přimíchejte s mlékem – má to i ryze praktické důvody. Kurkuma se totiž lépe uvolňuje v tucích, takže její účinky lépe vyniknou právě v kávě s mlékem či smetanou.

Tuk pro zdraví

Velice netradiční kombinaci doporučují některé přírodní léčitelské směry. Do kávy by podle nich měla přijít lžička kvalitního tuku – a to třeba v podobě za studna lisovaného olivového oleje nebo pravého kokosového oleje. Podobně dobře prý může fungovat i obyčejné máslo. Je pravda, že to nezní zrovna lákavě, ale prý to má své důvody. Tuky mají vysoký obsahu triglyceridů a chrání srdce a cévy, ale předchází třeba i Alzheimerově chorobě. V kombinaci s kofeinem údajně zrychlují i metabolické procesy v těle, a tím pomáhají s hubnutím.

Vybrali jste si svou oblíbenou kombinaci? Je jasné, že si možná na novou chuť budete muset chvíli zvykat, ale řadě lidí skutečně zachutná a svůj oblíbený šálek si každý den ozvláštní něčím lahodným, co navíc pomáhá jejich zdraví.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Back to top button