Jídlo a stravováníNemoci a komplikace

Může být pivo zdravé? Vědecká zjištění potěší každého milovníka piva

Mnoho lidí si nedokáže představit den bez „tekutého chleba“, tedy bez piva. Tento nápoj patří k Česku vůbec k těm nejoblíbenějším a také jsme na něj náležitě hrdí. S pohrdáním pak hledíme na všechny cizí piva, a to naše vychvalujeme do nebes. Které pivo je to nejlepší ve výsledku ale není tak důležité. Klíčové by pro nás mohlo být spíše zjištění, že podle vědců má pití piva blahodárné účinky na naše zdraví. Možná vás překvapí, že tento lahodný zlatavý mok je prevencí proti řadě onemocnění, je plný živin, vitamínů a minerálů. Jakým onemocněním pomáhá předcházet a kolik piva si takto denně dopřát, aby vám to skutečně prospívalo?

Pomůže proti cukrovce

Studie z roku 2017, potvrdila, že u lidí, kteří pili pivo třikrát až čtyřikrát týdně, byla menší pravděpodobnost rozvoje cukrovky než u těch, kteří pivo nekonzumovali vůbec. Jednalo se o poměrně rozsáhlou studii, které se zúčastnilo téměř 71 tisíc mužů a žen z Dánska. Nezdá se tedy, že by se jednalo o náhodu. Kolik piva bychom ale takto měli vypít, aby to pro nás mělo zdravotní benefity? Ukázalo se, že muži, kteří pili jedno až šest piv za týden, měli riziko cukrovky snížené o 21 %. Na množství piva tedy tolik nezáleží, ale minimálně jedno týdně byste si v rámci svého zdraví rozhodně dopřát mohli.

Získejte užitečné živiny

Ne nadarmo se o pivu hovoří jako o “tekutém chlebu”. Je to z důvodu, že pivo přispívá k našemu dennímu příjmu živin a může nám pomoci doplnit některé zásoby důležitých vitamínů. Například je jisté, že pivo obsahuje více bílkovin a vitamínu B než víno. Vitamíny skupiny B mají pozitivní vliv na náš metabolismus, nervovou soustavu, pokožku i sliznice. Pivo také obsahuje poměrně vysoké množství křemíku, který zlepšuje vylučovací funkci ledvin, tlumí záněty a pomáhá i při kašli a astmatu.

Silnější a zdravější srdce

V roce 2016 byla zveřejněna americká studie, které se zúčastnilo přes 80 tisíc lidí. Ti byli pozorováni po dobu šesti let. Bylo zjištěno, že ti, kteří pravidelně konzumovali pivo a víno, měli nejpomalejší pokles hladin lipoproteinů a dobrého cholesterolu. S tím souvisí i nižší riziko srdečních onemocnění.

Pevné kosti

V souvislosti se zdravím kostí se doporučuje konzumovat hlavně mléčné výrobky s ohledem na vysoký obsah vápníku. Některé studie ale naznačují, že i pivo našim kostem prospívá, zejména však u mužů. Střídmá konzumace piva může po čase zvyšovat hustotu kostí u mužů. Bude to nejspíš díky vysokému obsahu křemíku, což je minerál, který je nezbytný pro zdravé kosti.

Zdravé zuby

Pivo může mít pozitivní účinky také na zdraví ústní dutiny. Během laboratorních testů se totiž ukázalo, že extrakty z piva dokážou redukovat aktivitu bakterií a zpomalit také jejich množení. Právě tyto bakterie jsou přitom zodpovědné za vznik zubních kazů.

Pomůže proti zánětům

Základní složka piva, chmel, má údajně protizánětlivé účinky. Pravidelná konzumace chmele obsaženého v pivě může tedy také vést ke zmírnění zánětů v těle.

Bystřejší mozek

Vědci se domnívají, že pivo zlepšuje mimo jiné i kognitivní funkce mozku a je i jednou z množností prevence proti Alzheimerově chorobě. Lidé, kteří pivo pili s mírou, měli o 23 % nižší riziko, že se u nich rozvine Alzheimerova choroba, nebo demence. Ukázalo se však také to, že pivo nejen brání úpadku kognitivních schopností, ale také je může zlepšovat. Jak to? Bude to nejspíš tím, že pivo podporuje dobrý cholesterol, což zlepšuje průtok krve do mozku.

Kolik je tak akorát?

Vždy je třeba upozornit na to, že aby mělo pivo pozitivní účinky na naše tělo i mysl, je nutné hovořit o mírné konzumaci piva. Rozhodně si tedy pod tím nepředstavujte party s kamarády, kde do sebe nalijete třeba několik litrů piva a doplníte to možná i něčím dalším. Přemíra alkoholu rozhodně není zdravá – a nezáleží, zda pijete vodku nebo pivo. Aby pro vás mělo pivo pozitivní účinky, je dobré dopřát si čas od času sklenici, ale rozhodně by to neměl být denní zvyk, bez kterého se neobejdete. Jeden půllitr denně však obecně není považován za problém.

ZDROJ: https://www.healthline.com/nutrition/is-beer-good-for-you

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři.

Podobné články

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button