Jídlo a stravování Péče o tělo

Ořechy vám dodají energii a posílí imunitu

pexels-photo-86649

Zdravá strava je základ aktivního života. Pokud se dá něco skutečně považovat za super potravinu, pak jsou to ořechy. Všechny druhy ořechů – mandle, pistácie, arašídy nebo vlašské ořechy. Jsou neuvěřitelným zdrojem vitamínů, minerálů a zdraví prospěšných látek. Pokud chcete svůj jídelníček pozvednout na další úroveň, měli byste do něj zařadit ořechy.

Živiny, které mají oříšky

Oříšky jsou poměrně malými plody. Přesto v sobě uchovávají velké hodnoty živin, minerálů a vitamínů. Je tedy na místě popřemýšlet, zda slané brambůrky nevyměnit za vlašské ořechy, mandle nebo paraořechy. Jedna hrst oříšků vás totiž zásobí energií, jako jeden hlavní chod.

Nejdůležitější živiny v oříšcích:

  • Omega-3 mastné kyseliny
  • vitamín E
  • polynenasycené tuky
  • antioxidanty
  • fenoly

Jak ořechy zlepší váš život

Co udělají ořechy pro vaše zdraví? Jedna hrst směsi oříšků každý den a vaše tělo se bude těšit z těchto výhod:

Nižší hladina stresu: pokud máte tendenci podléhat stresovým situacím nebo trpíte na deprese, dopřávejte si ořechy. Pomohou stabilizovat reakci vašeho těla na stres a odrážejí všechny negativní účinky, kterými se projevuje.

Posílíte srdce: ořechy mají dostatek antioxidantů, které bojují proti volným radikálům a chrání před degenerativním onemocněním srdce. Pravidelná konzumace ořechů ochrání vaše srdce před infarktem a dalšími nemoci.ořechy

Chrání mozek před degenerací: Omega 3 mastné kyseliny, které se nachází v tuku ořechu, chrání proti Alzheimerově chorobě. Také snižují riziko vzniku rakoviny, pomáhá při léčbě deprese a ADHD.

Nižší hladina cholesterolu: ořechy snižují hladinu cholesterolu. Pokud trpíte vysokým cholesterolem nebo se chcete preventivně bránit, hrst ořechů denně vám v boji proti cholesterolu pomůže.

Pomáhají redukovat váhu: ořechy a především vlašské ořechy jsou bohaté na polynenasycené tuky. Ty zlepšují funkci orgánů v těle, aniž by ucpaly tepny, jako nasycené tuky. Konzumace ořechů vás zasytí a udrží déle pocit plnosti. Zabrání tak přejídání a pomohou vám lépe zhubnout.

Zdravé a pevné vlasy, nehty a pleť: Omega 3 mastné kyseliny a polynenasycené tuky pomohou posílit vaše vlasy, nehty a pleť. Získáte zářivější pleť, krásně silné a lesklé vlasy a vaše nehty se nebudou tolik lámat.

Nebojte se zařadit ořechy do svého jídelníčku, ať už v podobě zdravé svačinky nebo přísady do salátů a ostatních jídel.

Zdroj

Zanechte komentář