DetoxikaceNávod

Vyrovnejte se s pracovním stresem a neničte si život

Stres, který si nosíme ze zaměstnání, je stále větším problémem. A nejen pro nás osobně, ale i celosvětově. Dokonce i Světová zdravotnická organizace varuje před nárůstem stresu vyvolaného prací a upozorňuje, že takové dlouhodobé vystavování tlaku a stresu, může vyústit ve vážné zdravotní potíže.

Důvody stresu jsou nasnadě. Neustálé hořící termíny, přibývající úkoly, nepříjemné vedení a komunikace bez špetky respektu, absence pochvaly nebo ocenění a nízké ohodnocení. To vše je pro zaměstnance zdrojem napětí, úzkostí, obav i hněvu nebo pocitů rezignace. Stres neovlivňuje jen naše tělo a naše zdraví, ale velmi výrazný dopad má také na naše mimopracovní vztahy a závazky. Odráží se to na naší schopnosti řešit vztahové konflikty nebo si dobře plnit další povinnosti.

Typicky se stres projeví potížemi s imunitou, bolestmi hlavy, zvýšeným cholesterolem, ztrátou vlasů nebo psychickými potížemi. Mohou vás provázet bolesti zad, ztuhlé svaly, žaludeční obtíže a další nepříjemné projevy.

Jak s pracovním stresem bojovat? Tyto metody by měly fungovat a pokud stres zcela neodstraní, určitě vám pomohou se s ním lépe vyrovnat.

Masáže

Stres se projevuje tuhnutím svalů. To pak ústí v bolesti hlavy, zad nebo omezení schopnosti v pohybu. Dokázat se lépe uvolnit je při zvládání stresu klíčové, a proto je dobré pravidelně navštěvovat masáže, které uleví vašim ztuhlým svalů a navíc vám dají čas na odpočinek a psychikou relaxaci.

Důležité je chodit k masérovi, kterému důvěřujete a který skutečně ví, co dělá. správná masáž by neměla být jen hlazení, ale skutečné protažení svalů, které to potřebují. Ideální je, když je doplněna aromaterapií a příjemnou uvolňující hudbou, která vám umožní odpočívat. Po masáži byste měli hojně doplnit tekutiny a vyhnout se náročným fyzickým aktivitám.

Hluboké dýchání

Metoda hlubokého dýchání je osvědčený způsob, jak dosáhnout zklidnění a nastolit opětovně vnitřní rovnováhu. Můžete ji navíc praktikovat i při práci, takže se dá použít kdykoliv cítíte, že vás stres oslabuje a ničí. Provádět tuto metodu správně chce trochu cviku, ale během pár sérií se to naučíte, a pak už budete mít vždy po ruce pomůcku na zklidnění a nalezení rovnováhy.

  • Sedněte si zpříma na židli a ruce si pohodlně položte na kolena. Seďte rovně a zavřete oči.
  • Myslete na to, že se nacházíte v parku nebo na pláži nebo kdekoliv, kde je vám to mimořádně příjemné a je tam klid a pohoda. Snažte se nevnímat okolní zvuky, světlo ani lidi a soustřeďte se na tuto představu.
  • Nyní zhluboka a pomalu dýchejte Nádechy i výdechy by měly být pomalé a táhlé. Vydržte několik minut.

Cvičení

Nejlepším uvolněním od stresu je pravidelné cvičení. Je to prokázané a funguje to na všechny. Bohužel mnoho lidí cvičení odmítá kvůli únavě nebo nedostatku času, ale je to chyba. Každý by i měl být schopen najít ve svém rozvrhu alespoň půl hodinu denně na nějakou fyzickou aktivitu. Může jít o běh, rychlou chůzi, posilování nebo plavaní. Najděte si to, co vás baví. Při cvičení odložte mobil i vaše starosti a soustřeďte se na vaše tělo. Pusťte si příjemnou dynamickou hudbu a odpočívejte. Endorfiny se postarají o zbytek.

Méně kofeinu

Unavení a vyčerpaní lidí mají tendenci prolívat se kávou ve víře, že jim pomůže dostat se do tempa. Opak je ale pravdou. Když kávu nahradíte čajem nebo kávou bez kofeinu, vaše výkony se zlepší. Kofein totiž podporuje tlak a napětí a vy se kvůli němu můžete často cítit ještě hůř. Skvělou náhradou je zmíněný zelený čaj, který sice také obsahuje povzbuzující látky, ale jiného charakteru než je kofein. Pomohou vám se po ránu dobře probrat, ale nebudou vám způsobovat napětí nebo vysoký krevní tlak.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Back to top button