Návod Ostatní Péče o tělo Přírodní léčba Rady čtenářů Tipy čtenářů Zdravé tipy

Zbavte se nespavosti. Bez léků a rychle

Jana Horká
Napsáno Jana Horká

Spánek je blahodárným odpočinkem, bez kterého jednoduše nemůžeme existovat. Naše tělo je nastaveno tak, že potřebuje během dne alespoň 7 hodin odpočívat, jinak postupně ztrácí psychickou i fyzickou sílu. Bez spánku se dá vydržet několik dní, ale poté nastává v podstatě selhání organismu. Ne nadarmo byla spánková deprivace jedním z oblíbených způsobů mučení. Člověk, který nespí pořádně je vlastně chodící mrtvola.

Co když ale jednoduše usnout nemůžete? Celé hodiny se jen převracíte v posteli, ale ne a ne konečně usnout. A každá uplynulá minuta vás jen víc a víc stresuje a ztěžuje možnost usnutí. Nespavostí v dnešní době trpí už skoro každý třetí člověk. To je naprosto alarmující číslo. Pokud i vy patříte mezi ty nešťastné, jistě víte, jak hrozné to je. Nespavost je regulérní nemoc, se kterou je nutné bojovat. Častým řešením jsou prášky na spaní, ale určitě vám je jasné, že to není zrovna ideální řešení. My vám dnes nabízíme několik přírodních způsobů, jak spánku pomoci bez léků.

Hořčík

Nedostatek hořčíku v těle je typickou příčinu vzniku nespavosti. Při nedostatku hořčíku zažíváte neustálou únavu a ospalost, která vám však vlastně ve výsledku zabraňuje skutečně usnout a kvalitně odpočívat. V první řadě tedy doplňte své zásoby hořčíku. Jak to udělat? Kromě doplňků stravy je nejlepší zaměřit se přímo na vaši stravu. Hořčík na najdeme třeba v datlích, banánech, špenátu, rybách nebo ořeších. Dopřejte si tyto potraviny a napumpujte své tělo dávkou hořčíku.

Cvičení

Dnešní doba nahrává tomu, že jsme sice hrozně psychicky unavení, ale chybí nám únava fyzická. Celé dny sedíme v kanceláři, ve škole, u počítače a hýbeme se jen, když se chceme přesunout k autu nebo na zastávku hromadné dopravy. To je samozřejmě zoufale málo. Naše tělo potřebuje i fyzické vyčerpání. Za nespavostí pak často stojí takovýto obyčejný důvod. Dejte si každý den alespoň půlhodinovou procházku nebo si po prací skočte do fitka zacvičit. Fyzická únava vám konečně přinese kýžený spánek.

Meditace

V boji s nespavostí je skvělým pomocníkem i meditace. Nemusíte provádět žádná složitá meditační cvičení. Co se tím myslím je jednoduše to, že byste před spaním měli alespoň půl hodinku postupně přivádět své tělo do klidového režimu. To znamená vypnout televizi, hudbu, mobily, notebook, ztlumit světla a jednoduše relaxovat. Můžete zavřít oči a představit si, že jste na nějakém příjemné místě daleko od starostí a v klidu tam uzavřít svůj den a zapomenout na vše, co vás čeká zítra. Vaše tělo se tak dostane do klidového stavu a budete mít větší šanci, že se vám podaří bez problému usnout.

Levandulový olej

Mnoho studií potvrzuje, že levandulový olej má vzácné uklidňující a relaxační účinky. Pomáhá vám oprostit se od úzkostí, zmatku nebo stresu a přesunout se do světa pohody a klidu. Dopřejte si před spaním horkou koupel s levandulovým olejem nebo si pořiďte speciální polštářek naplněný levandulí. Tato vůně vás zaručeně přivede do světa snů a šťastných konců.

Masáž

Možná jste si už všimli, že po masáži jste vždy jakoby úplně vláční, unavení a ospalí. Je to proto, že masáž uvolňuje všechny zatuhlé svaly a klouby, prokrvuje a prohřívá tělo, čímž ho přivádí do stavu klidu a relaxace. Je jasné, že na masáž nemůžete chodit každý večer, ale určitě je dobrý nápad požádat partnera, aby vám před spaním krátce namasíroval záda. Laskavost mu můžete oplatit a ještě tím upevňujete vaše láskyplné pouto.

Mezi další užitečné tipy můžeme zařadit:

  • Omezte konzumaci alkoholu. Mnoho lidí se domnívá že jim alkohol pomůže usnout. To je sice pravda, ale spánek je velmi nekvalitní a ráno se probudíte dehydratování a rozlámaní. Určitě to není dobrý způsob jak bojovat s nespavostí.
  • Mějte pevný režim. Budete-li každý den chodit spát ve stejnou hodinu, je velká pravděpodobnost, že si na to vaše tělo zvykne a v určitý čas bude připraveno ke spánku. Není samozřejmě lehké toho docílit, ale pokuste se dodržovat alespoň přibližný čas.
  • Choďte do postele až tehdy, když se chystáte spát. Pokud si chcete před spaním číst, zůstaňte v křesle nebo někde jinde. Postel by se vám měla spojovat především se samotným spaním. Přechod do postele by už sám o sobě měl být pro váš mozek signálem, že je čas jít spát.

O autorovi

Jana Horká

Jana Horká

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři.

Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

error: Content is protected !!