Nemoci a komplikacePřírodní léčba

Jde na vás úzkost? Touto technikou se vám podaří dostat ji pod kontrolu

Možná znáte úzkost velmi dobře, téměř jako své boty. Je to proto, že vás poslední dobou postihuje častěji, než je běžné a možná už netušíte, jak tuto situaci řešit. Vypořádat se s úzkostí je velmi těžké. Většina lidí skončí dříve či později u psychiatra, který jim předepíše antidepresiva. Je to rychlé a účinné řešení, ale může mít vedlejší účinky a skutečně neléčí příčinu problému. Přitom existuje metoda, která vám přinese podobné účinky, ale levně a bez použití chemických látek. Pokud ji neznáte, inspirujte se – uvidíte, že se vám bude hodit.

Při úzkostech mizí racionální uvažování

Když člověk cítí úzkost, ztrácí kontrolu sám nad sebou a obvykle nedokáže nijak ovlivnit to, co cítí a prožívá. Obvykle to vše probíhá na nevědomé úrovni, a proto není možné tyto záležitosti a pocity nijak ovlivnit. Je tedy nezbytné trénovat všímavost neboli mindfulness, která je účinnou součástí procesu opětovného napojení se sama na sebe. Je to velmi efektivní cesta, jak se opětovně napojit na své já a tímto způsobem také snížit četnost a intenzitu úzkostných stavů. Je to cesta, jak poznat sama sebe, pozorovat se a vyhodnocovat své nastavení mysli. Tak také poznáte, kdy úzkost přichází a budete umět včas zasáhnout.

Denně si dopřejte procvičování

Techniky snižování úzkosti při tréninku všímavosti je nezbytné provozovat denně, v podstatě neustále. Je nutné je naprosto včlenit do vašeho systému a vědomí, abyste je mohli a uměli použít vždy, když je budete potřebovat. Nejedná se navíc o nic těžkého, naopak. Jakmile se některou z technik naučíte, budete je schopni použít vždy, když vás přemůže stres, napětí a obavy.

Dýchání

Nejjednodušší technika všímavosti k okamžitému zvládnutí úzkosti se nazývá krabicové dýchání neboli dýchání do čtverce. Jedná se o snadné a krátké dechové cvičení, které lze cvičit prakticky kdekoliv, třeba když máte pár volných minut a někam zrovna cestujete nebo přecházíte. Díky tomuto dechovému cvičení se uklidní vaše myšlenky a úzkost se sníží nebo může i nadobro zmizet. Jak postupovat? Je potřeba se pořádně zhluboka nadechnout, dýchat pomalu a soustředit se na váš dech. Představujte si, jak proudí z vašeho nosu do hrtanu a dále do plic, vnímejte, jak naplňuje plicní komůrky a poté opět stoupá směrem vzhůru a je vydechován ven. Hluboké dýchání reguluje nervový systém, pomáhá také snižovat krevní tlak a poskytuje téměř okamžitý pocit klidu.

Pomůže počítání

Než se pustíte do praktikování krabicového dýchání třeba v práci nebo za chůze, je potřeba jej pořádně natrénovat. Jak na to? Nejprve se posaďte a záda mějte rovná. Nadechněte se a počítejte přitom pomalu do čtyř. Zadržte dech a opět počítejte do 4. Následně pomalu vydechujte a znovu počítejte 1-2-3-4 a nakonec zadržte dech ve výdechu opět na čtyři doby. Tento cyklus je třeba několikrát opakovat a soustředit se na jeho správné provedení. Jakmile budete mít tento postup pečlivě natrénovaný, dá se skutečně praktikovat kdekoliv společně s výše zmíněnou vizualizací.

Tato metoda pomáhá zpomalit srdeční frekvenci a obnovit hluboké soustředění. Snižuje stres a zlepšuje náladu. Ideální je při většině psychických úzkostných potíží, včetně panické ataky či deprese. Navíc přispívá také k léčbě nespavosti a bolesti. Tuto techniku můžete provádět několikrát denně podle toho, jak potřebujete.

Odborná pomoc je k nezaplacení

Tato technika je velmi účinná, ale je vždy potřeba vědět, co se s vámi skutečně děje. To vám zajistí jen odborná diagnóza. Je proto klíčové při přetrvávajících duševních problémech navštívit lékaře či jiného odborníka a situaci s ním konzultovat.

ZDROJ: https://www.healthline.com/health/effective-ways-to-fight-anxiety-without-drugs

ZDROJ obrázku: Pexels

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři.

Podobné články

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button